Gå til innhold
Arkivverket

Leter etter Tone Wahlin Norgård sin ekte foreldre

Kjetil Amanaki Norgård
 Del

Recommended Posts

Hei Jeg leter etter min mors Ekte foreldre, Den informasjonen jeg har i dag er.

Tone Wahlin Norgård ble født på Skien sykehus 09.04.1950, Der ble hun adoptert til Thoralf Wahlin og Klara Wahlin som bodde i Narvik. Den delen av slekten har jeg funnet mye om.

Men min mors ekte foreldre leter jeg etter og vet ikke hvordan jeg skal gå frem for å finne disse. Min mor døde 12.01.2013 og er begravet ved Aurskog kirke.(hun døde på Ahus)

Er det regler som sier at vis ekte foreldre ikke vil at min mor eller jeg skal vite hvem de er så får jeg ikke innsyn?

Jeg er takknemlig vis noen kan gi meg råd eller hjelp.

Vennlig hilsen Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjetil Amanaki Norgård skrev:

Men min mors ekte foreldre leter jeg etter og vet ikke hvordan jeg skal gå frem for å finne disse.

Henvend deg til BUFDIR - https://www.bufdir.no/Adopsjon/Fa_informasjon_om_biologisk_opphav/

Informasjon til andre enn den adopterte
Dersom den adopterte er død, har etterkommere i rett nedstigende linje rett til å få opplyst navnet på de opprinnelige foreldrene til den adopterte. Innsynsretten gjelder ikke opplysninger om øvrig familie til den adopterte eller innsyn i sakens dokumenter.

Endret av Egil Johannessen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.