Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Fogderegnskap Helgeland 1633-34

Recommended Posts

Denne er litt lei....  

Byrjinga er He- eller Ho-,

men  slutten kan vere ymse kombinasjona av m,n ,e og kanskje s til slutt.

"Hemnes" kan vere eit alternativ.

Dersom du har eit oversyn over gardsnamn på Helgeland, er det neppe så mange "Indre He??" eller "Indre Ho??" å velje mellom.

(Det kan naturlegvis vere ei utfordring om "indre" har gått ut av bruk i mellomtida).

Ei anna tilnærming vil vere at du skal kunne finne att gardsnamnet i neste års bygselliste (altså den årlege avgifta- dette er

førsteårs-bygsel eller "signatur"-avgifta), kanskje dette året også.

Det ser ut til at dette er Kongens eigedom, og at gardane står i ei geografisk rekkjefølgje. Dei tre nedste på neste side og den øvste på sida deretter er i Myrness, Achwich, Kulsta og Marchen Vefsn fjerding. Ved å notere dei gardsnamna som er lette å lese, kan ein sjå kva for fjerding denne H... garden ligg i. Slik blir det mindre å velje i. Eg ville brukt boka "Skattematrikkelen 1647 XVI Nordland fylke" (Universitetsforlaget 1978/1982) som hjelpemiddel.

Ja, "Inder Schomme" er ein gard i Nordsømna, Kongen bygger. "Baard" er forresten brukar i 1648 (les eg i boka eg anbefalte 🙂 ). På norgeskartet ser eg Innerskomo litt aust for Brønnøysund. Det må vere denne garden. 

Endret av Knut Skorpen

Takk til dere alle for bidrag! Utgangspunktet for spørsmålet er en annen tråd:

Det viste seg dermed at denne Baard ikke var viktig for min slekt, men veldig bra å få hjelp til å avklart det. 

Tusen takk!

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.