Gå til innhold
Arkivverket

Rufin Justin Henriksen(Anderasen) 19.7.1899 Lenvik/Troms

Tove Fossdal
 Del

Recommended Posts

Hei, Nettopp begynt søk på slektninger,Altså helt ny her og spent på hva jeg kan finne ut av ang slekt,  Den første jeg vil finne ut av er min Morfar Rufin Justin Henriksen/ Andreas(s)en, Aldri visst noe særlig om han annet enn at han var Nordlending ;O) og hadde ett Rufinus Justinus navn. Jeg ble kjempe overrasket over hvor lett det var å finne ut fødested osv via digital arkivet. Artig at også to av dere brukere har lagt ut en lenke til navnet Rufin som viser seg å være akkurat MIN morfar. Jeg har da altså funnet navnet på Hans foreldre. Og muligens hans besteforeldre på farsiden. Artig. Min morfar er nevnt ulike steder med litt ulik navnebeskrivelse. I dåpsboken (Lenvik Sokn årstall 1900) står han oppført som Rufin Justin, andre steder bare som Rufin eller som Rufinus. Både med etternavn Henriksen og Andreasen( hans far var Henrik (Johan) Andreasen.

Endret av Tove Fossdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rufin Justin skrev:

Hei, Nettopp begynt søk på slektninger,Altså helt ny her og spent på hva jeg kan finne ut av ang slekt,  Den første jeg vil finne ut av er min Morfar Rufin Justin Henriksen/ Andreas(s)en, Aldri visst noe særlig om han annet enn at han var Nordlending ;O) og hadde ett Rufinus Justinus navn. Jeg ble kjempe overrasket over hvor lett det var å finne ut fødested osv via digital arkivet. Artig at også to av dere brukere har lagt ut en lenke til navnet Rufin som viser seg å være akkurat MIN morfar. Jeg har da altså funnet navnet på Hans foreldre. Og muligens hans besteforeldre på farsiden. Artig. Min morfar er nevnt ulike steder med litt ulik navnebeskrivelse. I dåpsboken (Lenvik Sokn årstall 1900) står han oppført som Rufin Justin, andre steder bare som Rufin eller som Rufinus. Både med etternavn Henriksen og Andreasen( hans far var Henrik (Johan) Andreasen.

Kanskje du kan bruke ditt fulle navn som visningsnavn i stedet for "Rufin Justin" ?

🙂

Det er også lurt å lage en informativ tematittel som inneholder navn,fødselsdato og fødested på den du søker.

"Ny bruker" forteller lite om hva du trenger hjelp til å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ann-Mary Engum skrev:

Kanskje du kan bruke ditt fulle navn som visningsnavn i stedet for "Rufin Justin" ?

🙂

Det er også lurt å lage en informativ tematittel som inneholder navn,fødselsdato og fødested på den du søker.

"Ny bruker" forteller lite om hva du trenger hjelp til å finne.

Ok, takk for tips,

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,,ser der er en feil , eller ett annet årstall for når foreldre ble født på folketellingen fra 1910 der de har andre fødselsdatoer enn hva de andre dokumentene/kirkebøker/folketelling 1900 viser, de andre varierer mellom 1864 /65 og 18 28/69/70, men navnene på foreldre og søsken stemmer overens.Skal se nærmere inn på den siste lenken fra disnorge/gravminner. supert ;O)))

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder gravsten ser jeg at det står annet fødselstall.Dette er en helt annen dato enn hva annet viser, så den må være feil.men griet å se dato når han døde i 1952

Lenke til kommentar
Del på andre sider