Gå til innhold
Arkivverket

Amanda Olsen f 1864 på Vinger, Hedmark.

Torgeir Karlin
 Del

Recommended Posts

12 minutter siden, Grethe Flood skrev:

Ved dødsfallet står det vel at Amanda hadde vært gift to ganger og hadde to barn fra første ekteskap? Og hva het ektemannen Kramer?

Syver Johansen Kramer regner jeg med.

Han ble enkemann 6. april 1910 i Oslo og er den som bor på samme adresse som Amanda i FT1910

• Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sven Hjortland skrev:

Han ble enkemann 6. april 1910 i Oslo o

Funnet i Aftenposten på www.nb.no?

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummer 709

Akershus fylke, Aker kriminaldommer, skifte- og auksjonsforvalterembete, Dødsfallsprotokoll nr. 5 (1918-1922), Dødsfallsprotokollside, Side 213
Permanent bilde-ID: sk20090519350260
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20090519350260
Permanent bildelenke: http://urn.digitalarkivet.no/URN:NBN:no-a1450-sk20090519350260.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på. Innledningsvis står det at Amanda er født i 1864 i Kongsvinger, men i ettertid er det Amanda født i 1867 i Sverige, som forfølges, eller er det noe som har gått meg forbi ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er født i Vinger, Hedmark 26.10.1864 av svenske foreldre som innvandret dit fra Værmland i Sverige i 1856. Hvorfor det står f i Sverige i kirkebøker/folketellinger, og feil f år har jeg ikke noe godt svar på. Hun var søster til min oldefar.

Mvh Torgeir Karlin

Endret av torgeir karlin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, torgeir karlin skrev:

Hun er født i Vinger, Hedmark av svenske foreldre som innvandret dit fra Værmland i Sverige i 1856. Hvorfor det står f i Sverige i kirkebøker/folketellinger, og feil f år har jeg ikke noe godt svar på. Hun var søster til min oldefar.

Mvh Torgeir Karlin

Er hun ikke født i 1864 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.