Gå til innhold
Arkivverket

Bjarne Johansen, F. 1893, Nore

Cathrine_Lund
 Del

Recommended Posts

Jeg søker etter informasjon om Bjarne Johansen,  far til min morfar. Informasjonen under er det eneste jeg har å gå etter. Søker gjerne tips til andre kilder for å spore Bjarne Johansen videre. 

Ifølge fødselsregisteret for Nore prestegjeld (oppslag 94, nr. 17) ble Hans Freddy - sønn av arbeider ved Nore Kraft, Bjarne Johansen og hjelpekokke ved Noreanleggene, Tora Evensen - født 06.07.1928.

Faren ble oppgitt å være født i 1893 i Nore, og moren i 1910 samme sted. Foreldrene var ikke gift. Hans Freddy ble døpt i Nore den 06.05.1929.

Mvh

Cathrine Lund 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Cathrine_Lund skrev:

Jeg søker etter informasjon om Bjarne Johansen,  far til min morfar. Informasjonen under er det eneste jeg har å gå etter. Søker gjerne tips til andre kilder for å spore Bjarne Johansen videre. 

Ifølge fødselsregisteret for Nore prestegjeld (oppslag 94, nr. 17) ble Hans Freddy - sønn av arbeider ved Nore Kraft, Bjarne Johansen og hjelpekokke ved Noreanleggene, Tora Evensen - født 06.07.1928.

Faren ble oppgitt å være født i 1893 i Nore, og moren i 1910 samme sted. Foreldrene var ikke gift. Hans Freddy ble døpt i Nore den 06.05.1929.

Mvh

Cathrine Lund 

Har du fått opplysningen fra Arkivverket?

Ser at innføringen ikke er å finne i kirkebok for Nore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du har sjekket, og du har nok rett i det. Det finnes flere Bjarne Johansen født i 1893 andre steder på østlandet, og jeg tror det kan være en av disse. Men jeg synes det er vanskelig å navigere i for å finne ut hvilket spor som er det riktige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cathrine_Lund skrev:

Tusen takk for at du har sjekket, og du har nok rett i det. Det finnes flere Bjarne Johansen født i 1893 andre steder på østlandet, og jeg tror det kan være en av disse. Men jeg synes det er vanskelig å navigere i for å finne ut hvilket spor som er det riktige. 

Med så få spor er det er nesten umulig å si hvem som kan være rette kandidat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjarne kan jo også ha stått med et annet etternavn i telling 1900 og 1910.

Kan jo være at Johansen er hans far sitt etternavn.

Men det blir ren gjetning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.