Gå til innhold
Arkivverket

Edward Christensen (Holm) og Mary eller Marian Martinsen viet ca. 1877 og forældre i 1880

Peter Høncke
 Del

Recommended Posts

Ægteparret Edward/Edvard Christensen (Holm) og Mary eller Marian Martinsen blev gift ca. 1877 i Norge og forældre til John L. Holm i 1880. 

I 1881 immigrerede de til Amerika, kaldte sig Edward og Mary Holm, hvor de fik 3 yderligere børn 1883, 1886 og 1888 og fra dette år og indtil nu har vi kontrol over, vi mangler bare at finde: 

1) Forældrenes vielse og fødsler/dåb i Norge
2) John L. Holm´s fødsel i 1880 (Familysearch.org angiver december 1880) og dåb i Norge. Vielsen 28/2-1902 i Spokane, Washington fortæller kun at han var født i Norge.   

Familysearch.org og Digitalarkivet giver ikke umiddelbart matches, som jeg kan indsætte her. 

På forhånd tak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som reiser her ?

http://da3.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=emikra1&gardpostnr=39032&merk=39032#ovre

Johannes født 10-12-1880

SAO, Onsøy prestekontor Kirkebøker, F/Fa/L0005: Ministerialbok nr. I 5, 1878-1898, s. 50
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20060907030163

Endret av Carsten Schanche
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Carsten

Tak for dette. Det ser sandsynligt ud. I så fald har de ændret navnet fra Johannes til John. Sønnen Kristian kender vi ikke (endnu). Vielsesåret 1877 stemmer.
Jeg har videresendt dit svar til min kontakt for at høre nærmere og så har jeg skrevet til den kirke i Oregon, som ligger tættest på hvor Edward døde i 1939 for at høre om de kan oplyse om det præcise fødested.

Endret av Peter Høncke
Ændring af navn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.