Gå til innhold
Arkivverket

Arnesen Regnell

Torbjørn Steen-Karlsen
 Del

Recommended Posts

Jeg prøver og finne et ekteskap mellom Kristine Arnesen fra Nøtterøy og Johan Peter eller Peter Johan Regnell. Det kan ha skjedd i Vestfold, men også i Oslo. De er gift i 1900 og han skal dø 6/6 1911 og være født 6/6 1861 i Malmø. Jeg finner dem ikke som gift i 1885. Så ekteskapet må ha funnet sted mellom 1885 og 1900. Det finnes et stort familiebilde fra deres sølvbryllup, så de må ha vært gift i minst 25 år. Jeg forstår ikke dette for Kristine er født i 1867 og er 20 år i 1887, mens 25 år tilbake fra 1911 er 1886, så her er det noe som kræsjer.

Hjeeeeelp.

Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Torbjørn Steen-Karlsen skrev:

Jeg prøver og finne et ekteskap mellom Kristine Arnesen fra Nøtterøy og Johan Peter eller Peter Johan Regnell. Det kan ha skjedd i Vestfold, men også i Oslo. De er gift i 1900 og han skal dø 6/6 1911 og være født 6/6 1861 i Malmø. Jeg finner dem ikke som gift i 1885. Så ekteskapet må ha funnet sted mellom 1885 og 1900. Det finnes et stort familiebilde fra deres sølvbryllup, så de må ha vært gift i minst 25 år. Jeg forstår ikke dette for Kristine er født i 1867 og er 20 år i 1887, mens 25 år tilbake fra 1911 er 1886, så her er det noe som kræsjer.

Hjeeeeelp.

Mvh. Torbjørn.

Fødselsårene deres,1861 og 1867, oppgis både i 1900 og 1910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Torbjørn Steen-Karlsen skrev:

Javisst er det han Ivar Moe. Så gøy. Takk.

TSK

Er du sikker ? Denne heter Per Johan ?

image.png.5b46694773c27e874ff0a690994336d8.png

image.thumb.png.ff08da97569dc12828d3bfcadfe3c4ca.png

Endret av Ivar Moe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Torbjørn Steen-Karlsen skrev:

Så tidlig ja. Da har de sikkert gifta seg i Norge. Kanskje i Oslo et sted

Jeg skrev feil!

Det var 1891.

Har redigert innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han melder seg inn i 1889, dør han ikke i 1911 i alle fall, siden hans 30 årsdag for innmeldelsen nevnes som var i 1919.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Johan ja. Jeg har sikkert 10 bilder av ham. Skal ikke ha vært noen barn her sies det, men han var familiens rike onkel, dog ikke i Amerika.

TSK.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Ann-Mary. Da vet vi at han kan ha greid ett sølvbryllup i alle fall. :O :O

Da er det bare ekteskapsdatoen igjen da. :)

TSK.

Endret av Torbjørn Steen-Karlsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider