Gå til innhold
Arkivverket

Forfedre Andreas Theodor Hansen

Sindre Langeid Eriksen
 Del

Recommended Posts

Hei, Lurer på om noen kan hjelpe meg litt på vei. 

Jeg søker etter forfedre til min tipp oldefar Andreas Theodor Hansen og lurer på om noen kan hjelpe meg litt

Det jeg vet om Andreas er at han er født 18.des 1866 i Søndeled Risør og døde 19 august 1958 i arendal. Han skal være sønn av Hans Hansen og Anne Dorthea Hansen (Født Formoe) Hans Hansen skal være født i 1836 i Modum/Heggen. 

Det jeg trenger hjelp til er og stavfeste mer om Hans foreldre het Hans Hansen og Marja Pedersdatter eller Ole Hansen og Birthe Gulbrandsdatter. Det jeg finner i Kirkeboken for Modum i 1836 er nemlig to barn med navnet Hans født samme dag 26 Februar 1836. Den ene Født Olsen og den andre Hansen. 

Jeg har lite og gå etter her men om det er Hans Hansen født 26 Feb 1836 i Modum som er far til Andreas Theodor skulle jeg gjerne ønsket og vist Hans Hansen's Fars navn. Håper jeg har nok informasjon til ett verdig søk og at noen ønsker og hjelpe meg litt på vei. På forhånd takk for all god hjelp fra alle gode hjelpere. 

Mvh Sindre 

Endret av Sindre Langeid Eriksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne ha fortsatt i det første temaet ditt,der lenker til tidligere funn ligger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Sindre Langeid Eriksen skrev:

Hei, Lurer på om noen kan hjelpe meg litt på vei. 

Jeg søker etter forfedre til min tipp oldefar Andreas Theodor Hansen og lurer på om noen kan hjelpe meg litt

Det jeg vet om Andreas er at han er født 18.des 1866 i Søndeled Risør og døde 19 august 1958 i arendal. Han skal være sønn av Hans Hansen og Anne Dorthea Hansen (Født Formoe) Hans Hansen skal være født i 1836 i Modum/Heggen. 

Det jeg trenger hjelp til er og stavfeste mer om Hans foreldre het Hans Hansen og Marja Pedersdatter eller Ole Hansen og Birthe Gulbrandsdatter. Det jeg finner i Kirkeboken for Modum i 1836 er nemlig to barn med navnet Hans født samme dag 26 Februar 1836. Den ene Født Olsen og den andre Hansen. 

Jeg har lite og gå etter her men om det er Hans Hansen født 26 Feb 1836 i Modum som er far til Andreas Theodor skulle jeg gjerne ønsket og vist Hans Hansen's Fars navn. Håper jeg har nok informasjon til ett verdig søk og at noen ønsker og hjelpe meg litt på vei. På forhånd takk for all god hjelp fra alle gode hjelpere. 

Mvh Sindre 

Det står jo ved vielsen til Hans Hansen og Anne Dorthea Stenersdatter i 1856 at Hans sin far het Hans Hansen.

Og bruden sin far het Stener Peersen

Se innlegg 7 i det første temaet ditt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har lagt inn både dåpen hans  og konfirmasjonen hans i samme tema.

Foreldrene's vielse,samt søsken av Hans,er jo også lagt inn i temaet.

Endret av Ann-Mary Engum
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider