JohnAllen Skrevet Oktober 29, 2018 Del Skrevet Oktober 29, 2018 Finnes det et arkiv av avisen Sørlandet? Og hvis det gjør.. Er det online? John Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Oktober 29, 2018 Del Skrevet Oktober 29, 2018 Ser at det kan søkes i avisen på Nasjonalbiblioteket. https://www.nb.no/search?mediatype=aviser&series=sørlandet JohnAllen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Oktober 29, 2018 Del Skrevet Oktober 29, 2018 https://no.m.wikipedia.org/wiki/Dagbladet_Sørlandet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Oktober 29, 2018 Del Skrevet Oktober 29, 2018 (endret) Se "Detaljer" "Arkivenheter" http://www.arkivportalen.no/contributor/no-a1450-05000000101262 Endret Oktober 29, 2018 av Ann-Mary Engum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JohnAllen Skrevet Oktober 29, 2018 Forfatter Del Skrevet Oktober 29, 2018 Takk 🙂 Jeg fant de linkene jeg også, men kom liksom ikke videre. Jeg ser etter en spesifikk artikkel fra 80-tallet, og de digitaliserte linkene stopper på 1949 så langt jeg kan se. Ann-Mary Engum reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag T. Hoelseth Skrevet Oktober 29, 2018 Del Skrevet Oktober 29, 2018 Ser ut til at du må lese avisen på mikrofilm. DTH JohnAllen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JohnAllen Skrevet Oktober 29, 2018 Forfatter Del Skrevet Oktober 29, 2018 Og det kan man gjøre hvor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag T. Hoelseth Skrevet Oktober 29, 2018 Del Skrevet Oktober 29, 2018 Nasjonalbiblioteket i Oslo. Antar at man kan fjernlåne via ditt lokale bibliotek, men det må du sjekke opp. Var på NB tidligere i dag. Hadde du bare sendt ut forespørselen tidligere i dag så kunne jeg ha bestilt rullen og søkt frem artikkelen for deg. 🙂 DTH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JohnAllen Skrevet Oktober 29, 2018 Forfatter Del Skrevet Oktober 29, 2018 Takker for tanken 🙂 Jeg bor i Kristiansand. Vi har et større bibliotek i sentrum. Da kan jeg dra innom der og få tilgang på den måten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag T. Hoelseth Skrevet Oktober 29, 2018 Del Skrevet Oktober 29, 2018 Hør med dem! Jeg bir i Oslo, så jeg har ikke hatt behov for fjernlåning av mikrofilm. Alt avhenger jo av om biblioteket ditt har mikrofilmleser ... DTH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje Hatvik Skrevet Oktober 30, 2018 Del Skrevet Oktober 30, 2018 (endret) .... Eller man kan høre med/ svinge innom Statsarkivet i Kristiansand. Der har de garantert mikrofilmlesere på lesesalen. Skulle heller ikke forundre meg om de har solide mengder med avisen "Sørlandet" og andre sørlandske aviser, blad og tidskrift i arkivet sitt. 🙂 Endret Oktober 30, 2018 av Terje Hatvik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå