Gå til innhold
Arkivverket

Einar Haarstad: Rekonstruksjon av kyrkjebok for Førde i Sunnfjord 1765-1781

Torbjørn Igelkjøn
 Del

Recommended Posts

Det skal finnast ein rekonstruksjon av kyrkjebok for Førde i Sunnfjord 1765-1781, utgitt av Førde Sogenemnd og/eller Einar Haarstad.:

https://www.familysearch.org/search/catalog/458908?availability=Family History Library

Vil dette seie at det finst ei kyrkjebok for tidsrommet, eller har ein brukt andre kjelder, og i så fall kva for kjelder? Har Statsarkivet i Bergen denne boka og/eller er det mogeleg å låne boka andre stader?

Eg har også sett at Statsarkivet i Bergen skal ha ei samling etter genealogen Einar Haarstad (1904-1968) og hans(?) Ættehistorisk institutt. Det hadde vore litt interessant å få vite litt meir konkret kva denne samlinga inneheld og kva for kommunar eller område som er dekka.

Sjå også denne tråden:

Mvh.

Torbjørn Igelkjøn

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil sikkert kunne bli avgitt nærmere svar angående hva rekonstruksjonen bygger på, men jeg antar at rekonstruksjonen inngår i SABs privatarkiv nr. 73 Haarstad/Ættehistorisk institutt. Arkivet ser ut til å være katalogisert kun på serienivå i Arkivportalen: http://www.arkivportalen.no/entity/no-a1450-07000000028900

I Digitalarkivets database er kilde-ID 11640 og 11641 registrert som E. Haarstads samlinger, men disse kilde-IDene er upubliserte og har heller ingen skanna bilder knytta til seg. Etter litt leting i gamle produksjonslister, finner jeg at (deler av) Haarstads samlinger finnes mikrofilmet på mikrofilm PF-312, sammen med kikebøker for Selje (som har kilde-ID 11642 ff). Den delen av mikrofilmen som inneholder Haarstads samlinger, ble imidlertid ikke skanna den gang (i 2007), trolig fordi materialet hadde en struktur som ikke var tilpasset datamodellen for publisering av skanna kirkebøker, som på det tidspunktet var den eneste publiseringsløsningen for skanna arkivmateriale.

Spørsmålet er da om denne delen av mikrofilm PF-312 har blitt skanna senere. Jeg finner på stående fot ikke spor av dette, men jeg vil undersøke med en kollega som nok vil vite.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haarstad hadde som oppgåve å skrive av kyrkjebøker for Sunnfjord og Hardanger. Når det gjeld kyrkjebokrekonstruksjonen 1765-1781 så skal denne byggje på andre kjelder som t.d. seinare konfirmantlister for å rekonstruere dåpsliste, eller skiftemateriale og andre kjelder som kunne innehalde opplysningar om kva som truleg skulle ha stått i dei manglande kyrkjebøkene. Dette arkivet består av en stor del uordna materiale, dvs. truleg bakgrunnsmateriale for dette arbeidet.

Her ser du Yngve sitt svar på eit liknande spørsmål om same lakune:

https://forum.arkivverket.no/topic/177132-kyrkjeb%C3%B8ker-f%C3%B8rde-ca-1770/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Det ville heilt sikkert kunne vere til nytte dersom det er mogeleg å få skanna og lagt ut deler av materialet i Digitalarkivet, og då særleg evt. kyrkjebokrekonstruksjonar som den frå Førde 1765-1781. Eg er difor spent på kva Kristian finn ut om mikrofilmen som ikkje er skanna.

Det ville også ha vore interessant dersom konfirmantlistene frå prosten i Sunnfjord, som Yngve nemner i den andre tråden kunne bli skanna og lagt ut i Digitalarkivet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PF-312 inneholder to objekter fra Haarstads samlinger, nemlig "Names of families by E. Haarstad", som fortsetter fra PF-311, og "Register of farmers Aurland by E. Haarstad". Disse to objektene er ikke skanna, av de årsaker som jeg antydet i mitt forrige innlegg.

PF-serien med mikrofilmer tilhører den eldste runden med mikrofilming, utført av mormoner-ekteparet Friedel i åra omkring 1950 (PF = Paula Friedel). Antakelig finnes mer av Haarstads samlinger på de foregående PF-309, PF-310 og PF-311, men Arkivverket har uheldigvis ikke disse mikrofilmene. I dokumentasjonen fra mikrofilminga er det notert at disse filmene ble produsert på oppdrag fra en "privatmann". Det er derimot sannsynlig at Familysearch har kopier, og at dataene på Familysearch er hentet fra disse.

Dersom det skulle bli aktuelt å skanne Haarstads samlinger, må det bli ved skanning fra originaldokumentene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppklaringa.

Slik eg tolkar dokumentasjonen frå Familysearch er ikkje kyrkjebokrekonstruksjonen på mikrofilm, men i form av ei papirbasert bok. Dersom denne også finst hos Arkivverket ville det ha vore interessant dersom denne kunne skannast og leggjast ut blant kyrkjebøkene eller evt. som ei digital bok slik som ein har gjort med adressebøker og anna materiale.

Som nemnt ovanfor håpar eg at også konfirmantlistene frå prosten i Sunnfjord kan skannast og leggjast ut blant kyrkjebøkene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Slik eg tolkar dokumentasjonen frå Familysearch er ikkje kyrkjebokrekonstruksjonen på mikrofilm, men i form av ei papirbasert bok. Dersom denne også finst hos Arkivverket ville det ha vore interessant dersom denne kunne skannast og leggjast ut blant kyrkjebøkene eller evt. som ei digital bok slik som ein har gjort med adressebøker og anna materiale.

Ja, du har nok rett. Når det gjelder om SAB besitter etter Haarstad, må noen fra Bergen svare for det. Arkivportalen har ingen detaljert informasjon (http://www.arkivportalen.no/search?path=SAB%2FA-45601&pathText=SAB%2FA-45601), og Anita Riise har ovenfor svart at en stor del av arkivet er uordna.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider