Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Jeg holder på med avskrifter av utskiftninger fra pantebøkene i tidligere Davik kommune i Sogn og Fjordane på midten av 1800 tallet. Der angis navngitte teiger der navna for en stor del har gått i glemmeboka. Finnes det kartverk fra denne tiden med angivelse av teignavn o.a. ?   Hvis de finnes ved et jordskiftekontor, hva er i så fall adressen?

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/227798-kart-i-forbindelse-med-jordskifte/
Del på andre sider

3 timer siden, Anfinn Bernaas skrev:

Teigane på kartet har bokstav- og nummerkode som du finn att i dokumenta med teignamn.

Har de bokstaver rekker det langt på vei. Bokstav og navn på teigen står som du sier i skiftedokumentet.

Tusen takk. Jeg fant det, men rakk ikke å slette spørsmålet.  Men det blir ikke helt enkelt å finne fram, skjønner, jeg. Men hvis det bare er tidsintervallet som ligger i oversikten, begynner de 10-15 år for sent for meg.

Så da er spørsmålet om det finns noe før 1850?

Endret av Tor Kvien
  • Liker 1

Som nemnt i den andre tråden kan ein bla i saksarkivet til jordskiftedomstolane, som er sortert etter kommunenummer og gards- og bruksnummer, og finne kartnummera der. Så kan ein velje mellom å få dei tilsendt på epost frå jordskiftedomstolen eller å gå rett inn på kartnummeret i lista over dei skanna karta hos Digitalarkivet. (Her er oppløysinga eit lite hakk dårlegare enn i epostvedlegga frå domstol.no). Dermed er det ikkje så vanskeleg å finne fram likevel. Men det stemmer at desse karta ikkje byrjar før litt ut i siste halvdel av 1800-talet, så eg håpar at nokon i Arkivverket kan svare på tusenkronespørsmålet når dei kjem på jobb om nokre timar: Finst det eldre jordskiftekart, og kvar kan ein evt. finne desse.

Endret av Torbjørn Igelkjøn

Frå Wikipedia: Etter at «utskiftingslova» av 1857 vart sett i verk i 1859 vart det fart i kartlegginga av eigedomsgrenser. Utskiftingslova vart innført for å rydde opp i svært innfløkte eigedomsforhold på landet, der gammal «teigblanding» var eit viktig element. I perioden 1860–1885 vart det utført svært mange «jordskiftesaker», som resulterte i truverdige og gode kart i målestokk 1:2000 og 1:4000.

https://nn.wikipedia.org/wiki/Landmåling

Da omformulerer jeg spørsmålet: Finnes, og i tilfelle hvor, utskiftningskart fra før 1860?

Områdene jeg er interessert i er nåværende Eid og Bremanger kommuner, tidligere Davik tinglag.

Endret av Tor Kvien
  • Liker 1

I tida 1821-1859 kunne kven som helst stå for ei utskifting. Men det vart i lita grad laga kart i desse høva.  I arkivet etter Amtskonduktøren, i dette tilfelle for Nordre Bergenhus, skal det finnast nokre få kart, hovedsakleg frå Florø-området.

Norsk lokalhistorisk institutt lagde i si tid ein bokserie "Gamle norske kart" der dei registrerte u-trykte kart frå heile landet. Det har vore denne serien vi har brukt på statsarkivet i Bergen for å orientere oss om kva som fins av eldre jordskiftekart, men det kan sjølvsagt finnast kart rundt om i arkivet eller hjå private som ikkje er registrert der. Du får tilgang til bokserien på sidene til Nasjonalbiblioteket. Lenke til boka som dekker Sogn og Fjordane:

https://www.nb.no/items/ca0f7f47bc32cb5db83d8a1aa31074c6?page=0&searchText="gamle norske kart"

Då du held på med avskrifter av eldre utskiftingar frå pantebøkene, nyttar eg høve til å gjere merksam på at statsarkiva har eigne avskriftssamlingar der ein har teke vare på dei avskriftene som ein har fått bestilling på oppgjennom tidene. Så langt har iallfall statsarkiva i Oslo og Kongsberg lagt sine avskrifter ut i Digitalarkivet. Hos dei øvrige statsarkiva er desse tilgjengelege via lesesal, eller ein kan bestille kopi over nett(kopipris 6,- kr pr side).

Når det gjeld området du spør etter er vi diverre ikkje starta med å få dette digitalisert enno.

• Takk 1

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.