Gå til innhold
Arkivverket

Skiensfjorden mekaniske fagskole- elevoversikt

Jan Habberstad
 Del

Recommended Posts

Jeg sitter og skriver biografier om norske ingeniører som gjorde karriære i Amerika. Noen av den ble utdannet i Skien-Porsgrunn, og jeg tror skolen het Skiensfjordens mekaniske fagskole. Hvor er disse bøkene tilgjengelig

Men finner intet scannet på Nationalbiblioteket heller.

Kanskje har Sivilingeniørforeningen i Grenland  (NIF) kanskje en jubileumsbok hvis det ikke finnes elevlister?

Hilsen
Jan Habberstad, Strinda historielag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jan Habberstad skrev:
Jeg sitter og skriver biografier om norske ingeniører som gjorde karriære i Amerika. Noen av den ble utdannet i Skien-Porsgrunn, og jeg tror skolen het Skiensfjordens mekaniske fagskole. Hvor er disse bøkene tilgjengelig

Det ser ut til at arkivet etter Skiensfjordens mekaniske Fagskole oppbevares hos Telemark museum. Se Arkivportalen for arkivkatalog: http://www.arkivportalen.no/entity/nb-TEMU_arkiv000000000220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Hei Jan Habberstad. Jeg søker info om en som skal ha vært elev her, trolig i perioden 1905-1915. Han heter Carl Laurits Schibbye, f 1890, og reiste til USA ca 1916. Var ingeniør og arbeidet hos General Electric der. Kom tilbake til Norge ca 1930. Fikk du tak i noe arkivmateriale? Jeg er spesielt interessert i elevlister og evnt bilder. Ser det er lagt ut et kull-bilde for gruppen 1915-17 på Digitaltmuseum.no nå  https://digitaltmuseum.no/021015513474/brystbilder-av-mennesker-fra-skiensfjordens-mek-fagskole  

Hilsen Karin Arnesen, Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...

Hallo.

Ser Karin Arnesen søker min Bestefar Carl Lauritz Schibbye. Kan den informasjonen som dere fant/ finner sendes meg også.

På forhånd takk 

Med vennlig hilsen Kristin Schibbye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Kristin Schibbye skrev:

Hallo.

Ser Karin Arnesen søker min Bestefar Carl Lauritz Schibbye. Kan den informasjonen som dere fant/ finner sendes meg også.

På forhånd takk 

Med vennlig hilsen Kristin Schibbye

Hei

Karen Arnesen har ikke vært pålogget siden 9  juni 2019.

Tror ikke hun får melding om svar i dette temaet. 

Du kan jo prøve å sende henne en pm.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.