Gå til innhold
Arkivverket

Dåp 1726, Borge Østfold, barnet Friederich

Wenche Falck
 Del

Recommended Posts

Foreldra les eg som

"Hans Jonsøn" og "Sara Larsdatter";  dersom det er gardsnamnet som står rett under med lita skrift, kan det vere "Hund"

Faddrane, med mange spørsmål og atterhald:

"Ingebret Ødegaarden, Christen Roen(?),

Peder Hoen(?), Maren Skevigen, Helie Hoen, Anne(?), ..??d"

Lokalkjende kan sikkert bidra meir med etternamna.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎09‎.‎12‎.‎2018 den 22.50, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Foreldra les eg som

"Hans Jonsøn" og "Sara Larsdatter";  dersom det er gardsnamnet som står rett under med lita skrift, kan det vere "Hund"

Faddrane, med mange spørsmål og atterhald:

"Ingebret Ødegaarden, Christen Roen(?),

Peder Hoen(?), Maren Skevigen, Helie Hoen, Anne(?), ..??d"

Lokalkjende kan sikkert bidra meir med etternamna.

Jeg er egentlig ute etter en Friedrich Jonsen som var gift med Elen Pedersdatter fra Borge. De holdt til på Vesten i Borge, og Elen Pedersdatter var døpt i Borge kirke i 1728, men om Friedrich  var fra Borge er mer usikkert.  Hun er døpt som nr. 7 på venstre side, av foreldre Peder ( Stenersen) og Ingeborg ( Olsdatter) "Vesten",  rett etter " Peder" på samme side. SAO, Borge prestekontor Kirkebøker, F/Fa/L0001: Ministerialbok nr. I 1, 1723-1792
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061013050350

Jeg syns jeg har gått igjennom alle de årene som ville være naturlig at han ble døpt i Borge kirke, uten resultat, og deres barn var døpt i Borge kirke. Ingeborg døde før han og han giftet seg på nytt med Boel Helgesdatter og en datter Helene ble døpt i Glemme, nestøverst til venstre, og står Forstaden bak Friedrich Jonsen sitt navn.  SAO, Glemmen prestekontor Kirkebøker, F/Fa/L0002: Ministerialbok nr. 2, 1771-1803, s. 2
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061017010260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wenche Falck Borgersen skrev:

Jeg er egentlig ute etter en Friedrich Jonsen som var gift med Elen Pedersdatter fra Borge. De holdt til på Vesten i Borge, og Elen Pedersdatter var døpt i Borge kirke i 1728, men om Friedrich  var fra Borge er mer usikkert.  Hun er døpt som nr. 7 på venstre side, av foreldre Peder ( Stenersen) og Ingeborg ( Olsdatter) "Vesten",  rett etter " Peder" på samme side. SAO, Borge prestekontor Kirkebøker, F/Fa/L0001: Ministerialbok nr. I 1, 1723-1792
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061013050350

Jeg syns jeg har gått igjennom alle de årene som ville være naturlig at han ble døpt i Borge kirke, uten resultat, og deres barn var døpt i Borge kirke. Ingeborg døde før han og han giftet seg på nytt med Boel Helgesdatter og en datter Helene ble døpt i Glemme, nestøverst til venstre, og står Forstaden bak Friedrich Jonsen sitt navn.  SAO, Glemmen prestekontor Kirkebøker, F/Fa/L0002: Ministerialbok nr. 2, 1771-1803, s. 2
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061017010260

Hvis Friedrich Jonsen var fra Glemmen, så begynner f. og dpt.  i Glemmen sokn fra 1771. kanskje finner man det på Fredrikstad i den perioden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Wenche Falck Borgersen skrev:

Hvis Friedrich Jonsen var fra Glemmen, så begynner f. og dpt.  i Glemmen sokn fra 1771. kanskje finner man det på Fredrikstad i den perioden? 

Nei, det starter visst i 1733, men det er nok senere enn Da Friedrich Joensen ble født. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider