Gå til innhold
Arkivverket

På leit etter oldefar

Britt Irene Lunde
 Del

Recommended Posts

Angående tematittelen;

Du kan redigere den i 24 timer etter at temaet er opprettet.

Etter den tid er redigeringsfristen over.

Anbefaler at du lager en tittel som er informativ.

Få med navn,fødselsdato og fødested.

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Ann-Mary Engum skrev:

Han hadde ei syster som heitte Gjørgina og var fødd i 1889. Kan hende ho var ein tur til amerika og at ho kom heim. Bestefar snakka ofta om ho. Ho budde og døydde i Haugsvik i 1975

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ann-Mary Engum skrev:

Het står det at Lars hadde farm i Canada.

Han reiste igjen i 1912,og døde i 1913.

https://www.nb.no/items/e39466bfb83dbf03e6cdee77c1502c7a?page=48&searchText="Arnfinnson løen"

Det stemmer. Me gjekk ut ifrå at han døydde då me ikkje høyrde noko meir ifrå hane etter 1913. Men kan eg spørja korleis du har fått tak i den boka? Det er bestefaren min som har skrive den til familien. Eg var ikkje klar over at den er offentlig! Den var meint å vera kun for familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Britt Irene Lunde skrev:

Det stemmer. Me gjekk ut ifrå at han døydde då me ikkje høyrde noko meir ifrå hane etter 1913. Men kan eg spørja korleis du har fått tak i den boka? Det er bestefaren min som har skrive den til familien. Eg var ikkje klar over at den er offentlig! Den var meint å vera kun for familien.

Var ikkje klar over at den ligg på nasjonalbiblioteket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Britt Irene Lunde skrev:

Boka ligger på Nasjonalbiblioteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Ann-Mary Engum skrev:

Het står det at Lars hadde farm i Canada.

Han reiste igjen i 1912,og døde i 1913.

https://www.nb.no/items/e39466bfb83dbf03e6cdee77c1502c7a?page=48&searchText="Arnfinnson løen"

Nokon sa han drukna og nokon sa han stifta ny familie.  oldemor nekta å reisa med han. Han står oppført som singel på den siste passasjerlista sjølv om han var gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Britt Irene Lunde skrev:

Min oldefar  heitte Lars Arnfinnson Løn og var fødd 12.2.1878 på vossestrand. Reiste til amerika i 1902 og er registrert med navnet Lars A Lohn på båten. Me veit at han var i alberta i Canada.

Han kom heim att nokre år seinare og i 1911 gifta han seg med min oldemor. Reiste til amerika att i 1912 då registrert som Lars Lahn og singel!! Det sluttar alle spor. Me trur han hadde ein gard i alberta som han solgte då det kom litt pengar og eit skøyte heim. Korleis skal eg finna ut kva som hendte. Nokon seier at han drukna i ei elv medan han jobba som postmann.

Dette er det siste eg kan finne om han

https://www.familysearch.org/search/record/results?count=20&query=%2Bgivenname%3Aan~ %2Bsurname%3Agelbertsen~

https://www.familysearch.org/search/record/results?count=75&query=%2Bgivenname%3Alars~ %2Bsurname%3Alahn~&facetType=ON&birth_year0=1800

https://www.familysearch.org/search/record/results?count=75&query=%2Bgivenname%3Alars~ %2Bsurname%3Alohn~&facetType=ON&birth_year0=1800

Du skriver at det kom litt penger og skøyte.

Når solgte han gården i Alberta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ann-Mary Engum skrev:

Boka ligger på Nasjonalbiblioteket.

Han har skrive ei bok til som heiter gammalt frå gard og grend. Den ligg og på nasjonalbiblioteket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ann-Mary Engum skrev:

Du skriver at det kom litt penger og skøyte.

Når solgte han gården i Alberta?

Me trur han solgte den i 1913. Me høyrde aldri noko frå han etter papira og pengar kom til oss. Trur far har skøytet liggande, skal høyre med han om eg får sjå det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han står som "S" (single) ved ankomst Ellis Island kan være feilskrift.

Det var nok søsteren som reiste med ham.Hun skulle til Towner i N.Dak.

Hun oppgir navnet på faren Anfind Lohn,Vossestranden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Britt Irene Lunde skrev:

Nokon sa han drukna og nokon sa han stifta ny familie.  oldemor nekta å reisa med han. Han står oppført som singel på den siste passasjerlista sjølv om han var gift.

Hva som skjedde er jo ikke godt å si.

Men har vært borti lignende historier der det har versert historier som viste seg ikke å stemme.

Håper saken kan løses.

Synd at Canada er så "lukket" når det gjelder å finne opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ann-Mary Engum skrev:

Hva som skjedde er jo ikke godt å si.

Men har vært borti lignende historier der det har versert historier som viste seg ikke å stemme.

Håper saken kan løses.

Synd at Canada er så "lukket" når det gjelder å finne opplysninger.

Har tidligere prøvd å få hjelp fra Canada men har aldri fått svar. Kanskje ein dag får me svar. Oldefar fekk aldri møte sin yngste sønn som var fødd etter han var reist. Trur det har vore vanskelig for familien for det var ingen som ville snakka om han. Bestefar sa aldri noko.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars A. Lohn applied for a homestead on April 10th 1906. His homestead number is 229185. He applied for section SW-10-42-15 W4 - I've gone ahead and found it on google maps for you. There seems to be an old homestead there, probably built shortly after Lars sold the land. 

https://goo.gl/maps/T7hLa1wNxkt - Westaskin would have been one of the closer large settlements at the time. 

You can request a copy of the homestead records from the Provincial Archives of Alberta if you'd like. It will contain information like how much land had been broke, how many buildings exist, how many cattle/horses they owned, how many acres of crop was grown, etc.

farm.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unrelated - my grandmother's mother was born 30 kilometers Northeast of your ancestors homestead. 

Also, my Norwegian grandfather's grandfather was born in Sannidal 1867. He homesteaded 101 kilometers Northeast of where your ancestor did. My ancestor also traveled from Minnesota, via the Dakotas into Alberta in 1906. 

In Canadian relation those distances are incredibly close! 😄 It's a big country. 

Endret av Morgan Hanson
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Morgan Hanson skrev:

Lars A. Lohn applied for a homestead on April 10th 1906. His homestead number is 229185. He applied for section SW-10-42-15 W4 - I've gone ahead and found it on google maps for you. There seems to be an old homestead there, probably built shortly after Lars sold the land. 

https://goo.gl/maps/T7hLa1wNxkt - Westaskin would have been one of the closer large settlements at the time. 

You can request a copy of the homestead records from the Provincial Archives of Alberta if you'd like. It will contain information like how much land had been broke, how many buildings exist, how many cattle/horses they owned, how many acres of crop was grown, etc.

farm.jpg

Thank you so much for all the information. This is more than i hoped for. So we know now that he sold the land probably when he came back in 1912.

I will try and get some more information on the land. And hopefully when he died and how.

Thank you again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I cannot seem to locate him living in Canada during the 1906 census. He was probably living in America when he his application was made. After it was granted, he likely moved to Alberta after it was granted in the later months of 1906, or in 1907. The application will tell you where his residence was in April of 1906.

Lenke til kommentar
Del på andre sider