Gå til innhold
Arkivverket

Lars = Lawrence = Lorents

Tove Tjøstheim Eek
 Del

Recommended Posts

Jeg undres på om fornavnet Lars  kunne bli Lawrence i England i siste halvdel 1790 åra , fordi jeg finner en Lawrence Glose som døper sin sønn Lawrence i 1791  i London ; Barn Lawrence Glose f 22 jan 1791 , døpt 27 februar 1791 i Saint Mary - St. Marylebone road, St. Marylenbone  , London , England ( fikk ikke til å lage lenke ) Foreldre ; Lawrence Glose og Cath .

Grunnen til at  jeg tror at dette kan være  den Lars Glose som  jeg finner i Porsgrunn 1825 , har sønn Lorents  og i andre steder finner jeg at  kona heter Cathrine , skrive måten på hennes etternavn varierer fra Ferrer til Ferrier .

Takknemlig for tips. 

Tove 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Wikipedia:  "Lars er et mannsnavn som er utbredt i Skandinavia. Det er en kortform av det latinske navnet Laurentius, og er dermed i slekt med navn som Laurits og det engelske Lawrence."

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til Carl-Henry Geswind og Ann-Mary  Engum for god hjelp, da kan jeg konkludere med at Lorents Glose er døpt som Lawrence. Det  navnet ble ikke ført videre , men et barnebarn fikk navnet Lorents.

Med hilsen Tove 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.