Christen Skrevet Januar 27, 2019 Del Skrevet Januar 27, 2019 Har et dokument som omhandler min tipptippoldefar Christen Knagenhjelm Gran men jeg har ikke sjans til å forstå et ord av det som står der. Filene ligger her, https://imgur.com/a/55GUzVP. Hjelp? Mvh, Christen Gran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christen Skrevet Januar 27, 2019 Forfatter Del Skrevet Januar 27, 2019 Jeg har ikke lest charteret i gruppa her, beklager hvis det kun handler om Digitalarkivet her inne. Christen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet Januar 27, 2019 Del Skrevet Januar 27, 2019 2 timer siden, Christen skrev: Jeg har ikke lest charteret i gruppa her, beklager hvis det kun handler om Digitalarkivet her inne. Man må gjerne be om hjelp til å få tydet dokumenter som ikke finnes i Digitalarkivet. Christen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christen Skrevet Januar 28, 2019 Forfatter Del Skrevet Januar 28, 2019 Så bra. Håper noen forbarmet seg over meg da. Finnes det alternative steder jeg kan henvende meg? Christen Gran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Januar 28, 2019 Del Skrevet Januar 28, 2019 (endret) Jeg leser det slik: Borgemester og Raad i Bergen Gjøre vitterligt: at Aar 1847 den 30 November haver Vice consul Christen Knagelhjelm Gran fødte her i Staden legitimeret at have Adgang til at blive Handelsmand, hvorefter han paa Forlangende vandt Borgerskab og blev antegnet som Handelsmand her i Staden, samt derpaa aflagde underdanigst Troskabseed og declarerede ikke i de første 12 Aar fra Dato at opsige sit Borgerskab imod at han nyder den Frihed som Forordningen af 16 Decemb 1707 ham i saa Maade naadgist forunder. Da nu bemeldte Christen K. Gran saaledes som Handelsmand er vorden antaget blandt denne Byes Borgeres Tal til at nyde og bruge borgerlig Ret i Overeensstemmelse med Loven om Handelen af 8 August 1842 og Brændeviinsloven af 6 Septemb 1845 saa vorder han hermed meddeelt dette Borgerskabsbrev, hvilket for Poletimesteren bliver at forevise, under Stadens Segl og min Raadstueskriver E.....gs Underskrift. Ev. Solberg Rådstueskriverens navn er delvis dekket av papirseglet. Endret Januar 28, 2019 av Else B. Rustad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå