Gå til innhold
Arkivverket

Torkild Amundsen fra Fiskum, Øvre Eiker, Buskerud

Ellinor Elise Simensen
 Del

Recommended Posts

Torkild Amundsen født 11 Juli 1842 på gården Raaen i Fiskum, Øvre Eiker, Buskerud.

Han giftet seg første gang 3 mai 1872 i Haug, Øvre Eiker,  med Ingeborg Petra Pedersdatter (f. 1845 i Gausdal)

De fikk 3 barn: 1) Axel født 10 Nov 1872 i Haug/ død 17 mai 1903 i Lincoln County, Wisconsin.

2) Inga Marie født 22 Jan 1876 i Haug. Emigrerte til USA og giftet seg med Herman Frederick Swanson

og fikk 4 barn. Mannen døde i 1930, finner ikke hennes død.

3) Martinius døpt 25 august 1878 i Oslo, men klarer ikke finne ut hvor i Oslo.

Ingeborg Petra Pedersdatter må ha avgått ved døden engang mellom 1878 og 1882 da Torkild Amundsen giftet seg på nytt

med Olava Berntsen 7 oktober 1882 i Grønland menighet.

Dette paret fikk 6 barn: 1) Agnes Othilie Birgitte f. 16 mai 1885, 2) Margit Andrea f. 17 november 1887, Disse to er døpt i Grønland menighet.

3) Olaf Trygve f.11 juni 1890, døpt i Petrus menighet/død 4 november 1914 i Chicago Illinois. 4) Konrad Eugen f. 11 april 1892 døpt i Petrus

5) Hjørdis Therese f. 3 Jun 1894 døpt i Petrus, 6) Torleif Torkild døpt 28 Jun 1897 i Oslo, men finner han ikke i Petrus.

Jeg trenger hjelp til å finne ut av det jeg har skrevet med uthevede bokstaver. Likeledes når både Torkild og hans 2 koner døde.

Har prøvd meg i familysearch da jeg har mistanke om at flere av barna emigrerte til USA.

Noen som er flinkere enn meg til å bruke denne søkemotoren?

Beklager at jeg ennå ikke får lagt ut linker her.

Med vennlig hilsen

Ellinoe Elise Simensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.