Gå til innhold
Arkivverket

Min avdøde fars onkel..

Tove Skudal
 Del

Recommended Posts

https://media.digitalarkivet.no/view/1190/100415/77

Nr 0. Andre linje. Bror til bestemor som er født og ikkje fått navn. Bestemor og min far eg no begge døde, men resten av familien leitar framleis etter slekt etter han som bestemor kalte  Harald... Begge to satt på Gry Mødrehjem /Oslo før bestemor Frida Bergmann f 1918 kom til Flora Kommune på Vestlandet ca 1923(?). Men, «Harald» skal etter det bestemor fortalte, ha vokst opp hos ein politimester i Oslo.. Ikkje sikker på desse opplysningane. 

Håper på å endeleg få avslutta søkeringen som har pågått nokre år no. Svært svært takksam for hjelp -igjen!♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Tove Skudal skrev:

Nr 0. Andre linje. Bror til bestemor som er født og ikkje fått navn. Bestemor og min far eg no begge døde, men resten av familien leitar framleis etter slekt etter han som bestemor kalte  Harald... Begge to satt på Gry Mødrehjem /Oslo før bestemor Frida Bergmann f 1918 kom til Flora Kommune på Vestlandet ca 1923(?). Men, «Harald» skal etter det bestemor fortalte, ha vokst opp hos ein politimester i Oslo.. Ikkje sikker på desse opplysningane. 

Håper på å endeleg få avslutta søkeringen som har pågått nokre år no. Svært svært takksam for hjelp -igjen!♥️

Da kan det kanskje være snakk om adopsjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kommunal folketellling 1923 for Kristiania(tellingen er ufullstendig)

finnes 3 gutter født på  datoen 15-11-1920.

1 er født i London.

En annen har akkurat samme navn som sin far.(4 navn)

3dje gutt bor sammen med foreldre og 3 søsken i Markveien 3,leilighet 05.

Men siden tellingen er ufullstendig kan det være flere gutter født på denne datoen.

https://www.disnorge.no/KraFt1923/Soke.php

Opplysningen om at han kom til en politimester kan være sann.Men den kan også være feil.

Det har alltid blitt fortalt "sanne" historier om barn som ble bortsatt,som siden har vist seg å være helt feil.

Men man vet jo aldri...

Og skulle det være slik at han ble han adoptert er det vel kanskje vanskelig å finne ut mere.

Dette blir nesten som å lete etter nåla i høystakken.

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående mulig adopsjon;

"Det er først og fremst den adopterte selv som har krav på opplysninger om egen adopsjonssak.

Hvis den adopterte ikke lenger lever,kan etterkommere av den adopterte få opplyst hvem de opprinnelige foreldrene til adoptivbarnet er"

https://www.arkivverket.no/dokumentasjon/farskap-og-adopsjon/adopsjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frelsesarmeen drifta Gry Mødrehjem. Ut frå lensmannsprotokoll og andre dokumenter, kunne eg følge mi oldemor Esther frå Lierstranden og tur/retur Oslo, og mødrehjemmet var hennes bosted ei stund.

Er klar over klausul-reglar, 2 år til den opphører....:-))) Men, eg takker for informasjon og synes kommunale folketelling 1923 er interessant.! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Får håpe det løser seg før eller siden.  🙂

Angående sperrefrist;

Hvis han var adoptert er vel sperrefristen 100 år fra adopsjonstidspunktet.

Så da spørs det når han i så fall eventuelt var adoptert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikkje adopsjonen skjedde i vaksen alder (etter 1935) er det snakk om "svak" adopsjon, og då gjeld ikkje 100 årsklausulen. Her frå ein annan tråd:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2019 den 23.51, Tove Skudal skrev:

Nr 0. Andre linje. Bror til bestemor som er født og ikkje fått navn. Bestemor og min far eg no begge døde, men resten av familien leitar framleis etter slekt etter han som bestemor kalte  Harald... Begge to satt på Gry Mødrehjem /Oslo før bestemor Frida Bergmann f 1918 kom til Flora Kommune på Vestlandet ca 1923(?). Men, «Harald» skal etter det bestemor fortalte, ha vokst opp hos ein politimester i Oslo.. Ikkje sikker på desse opplysningane

Nemner for dei som les tråden at Frida står med namn i same protokoll, nederst på sida:

Buskerud fylke, Frogner i Lier, Fødselsregister nr. 1 (1916-1928), Fødte og døpte 1919, Side 55
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20051031010370

Når det gjeld "Harald" lurer eg på om nokon greier å tyde merknaden til høgre: "Barnet født paa ..."

Spørsmålet er kvar han vart døypt ...

Endret av Torbjørn Igelkjøn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Torbjørn! Det skal stå «Kvindeklinikken Kristiania». Rikshospitalet. Ja, kvar er han døypt.. På den tida vart jo alle d.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Harald Husebø skrev:

Omkom 8/1 21"?

Eg leser dette som "Ankom 8/1 21" - fra Kristiania til Lier...

Endret av Åsbjørg Susort
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tove Skudal skrev:

Hei Torbjørn! Det skal stå «Kvindeklinikken Kristiania». Rikshospitalet. Ja, kvar er han døypt.. På den tida vart jo alle d.. 

Det var noko slikt eg trudde det stod. Eit eksempel på ein som eg kjenner til som var både fødd og døypt på Rikshospitalet, og som seinare vart adoptert er nr. 193:

Oslo fylke, Rikshospitalet i Oslo, Fødselsregister nr. 2 (1917-1917), Fødte og døpte 1917, Side 39
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20050830010044

Oslo fylke, Rikshospitalet i Oslo, Ministerialbok nr. 16 (1916-1918), Fødte og døpte 1917, Side 186
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20050830020572

(Yngve vart seinare gift med tanta mi, Nora f. Vindheim).

"Harald" hadde vel stått med namn i fødselsregisteret i Lier dersom han hadde vore døypt på Rikshospitalet. Han skulle då vere nemnd utan namn i fødselsregisteret til Rikshospitalet, men dette er ikkje skanna for 1920. Dersom det ikkje står meir om han der enn i Lier er ein uansett like langt.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skattelista frå 2001 finn eg to Harald fødde 12/11 1920, og desse er dei same som ein finn att i Slekt og Data sin gravminnedatabase:

4155501Harald Heggem 1211 1920 1201 2011 0402 2011  N20 2 2  Vis LoddefjordBergenSend korrigering

4659081Harald J. Vik 1211 1920 1204 2013 1904 2013 m    Fred over minne Vis ØysteseKvamSend korrigering

Er desse sjekka ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tove Skudal skrev:

Jo, Ester ankom til Lier den 8.1

Dersom Ester kom tilbake åleine kan kanskje det vere årsaka til at det ikkje står noko namn? Fødselsregisteret for Rikshospitalet for 1920 burde nok ha vore sjekka (dersom det finst).

https://www.arkivverket.no/tjenester/bestill-en-enkeltopplysning.

Kan "Harald" ha blitt døypt medan han var på mødrehjemmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit du kvar og kor tid Esther døydde? Kanskje kan dødsmeldinga eller evt. skifte gje svar på kvar det vart av sonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være Ester som døde 1981 i Drammen

1513681 Esther  Hafskjold  0301  1897  1301  1981  1901  1981  21  011     Strømsø Drammen Send korrigering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anne Tonby skrev:

Det kan være Ester som døde 1981 i Drammen

1513681 Esther  Hafskjold  0301  1897  1301  1981  1901  1981  21  011     Strømsø Drammen Send korrigering

Esther Hafskjold icn_world.gif?1432662810

Kjønn: Kvinne
Født: 03. Januar 1897 
Lier, Lier, Buskerud, Norway
Nærmeste familie:

Datter av Henrik Hafskjold, "H. P.Hafskjold" og Martha Hafskjold 
Søster av Peder Hafskjold; Ingrid Hafskjold; Margit Hafskjold; NN Hafskjold og Arthur Henry Hafskjold 

Lagt til av: Ann-Kristin Kleven 5. mars 2013
Administrert av: Ann-Kristin Kleven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oldemor het Esther Amanda Thidemansen født 28.02.1897 i Lierstranden 57 eller 47. Ho gifta seg med Anton Theodor Thidemansen men dei fekk ingen felles barn. Eg veit at på hennes fødsels/dåpsinformasjon kunne eg tyde at det sto noko om at kopi tatt ca 1930.. kanskje for navnebytte etter giftermålet? 

Eg hugsa eg fekk ut journalen hennes for å finne ut om kva ho døydde av og om pårørende osv... Trur ho døydde i 1975... Ullevål sykehus. Ja, skifteregisteret trur eg berre omhandla bestemor Frida ... trur eg 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

I skattelista frå 2001 finn eg to Harald fødde 12/11 1920, og desse er dei same som ein finn att i Slekt og Data sin gravminnedatabase:

4155501Harald Heggem 1211 1920 1201 2011 0402 2011  N20 2 2  Vis LoddefjordBergenSend korrigering

4659081Harald J. Vik 1211 1920 1204 2013 1904 2013 m    Fred over minne Vis ØysteseKvamSend korrigering

Er desse sjekka ut?

Nei, dette visste eg ikkje om.. :-))

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Det var noko slikt eg trudde det stod. Eit eksempel på ein som eg kjenner til som var både fødd og døypt på Rikshospitalet, og som seinare vart adoptert er nr. 193:

Oslo fylke, Rikshospitalet i Oslo, Fødselsregister nr. 2 (1917-1917), Fødte og døpte 1917, Side 39
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20050830010044

Oslo fylke, Rikshospitalet i Oslo, Ministerialbok nr. 16 (1916-1918), Fødte og døpte 1917, Side 186
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20050830020572

(Yngve vart seinare gift med tanta mi, Nora f. Vindheim).

"Harald" hadde vel stått med namn i fødselsregisteret i Lier dersom han hadde vore døypt på Rikshospitalet. Han skulle då vere nemnd utan namn i fødselsregisteret til Rikshospitalet, men dette er ikkje skanna for 1920. Dersom det ikkje står meir om han der enn i Lier er ein uansett like langt.

Stemmer. Eg sjekka fødselsregister til alle sjukehusa i Kristiania, utan hell

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider