Gå til innhold
Arkivverket

Nils Peter August Pettersen f. 1883 i Eidskog

Torgeir D Teigum
 Del

Recommended Posts

Min oldefar Petter Nilsen Bjørli fikk en sønn i Eidskog og som ble døpt Nils Peter August. Jeg finner ham ikke igjen etter 1900, verken i folketellingen for 1910 eller i emigrantopplysninger, og Eidskog historielag hadde heller ikke opplysninger. Det samme gjelder etterlysning på DIS Norges slektsforum.

Svært takknemlig hvis noen i Brukerforumet kan hjelpe meg. 

Nils Peter August Pettersen f. 6 sep 1883 i Eidskog http://URN_NBN_no-a1450-kb20070111650519.jpg (Linje nr 78)
Foreldre: Peter Nilsen Bjørlieie gm. Pauline Emilie Pedersdatter i Eidskog 29 okt 1883 http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070111650720.jpg (Linje nr 33)
Registrert på to steder i folketellingen 1900:
Lunner herred: http://pf01037094001530
Aker herred: https://www.digitalarkivet.no/en/census/person/pf01037028022222

Finner ham ikke i FT 1910 og heller ikke hans eventuelle konfirmasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn Sollien som er over middels kjent i Eidskogslekter forteller følgene da jeg spør han om disse:  Dette kjenner jeg til. Har det i min database. Pauline født i Nannestad, hennes far er fra Mangsetmoen i Sør-Odal og mora fra Rakkestadeire i Rødenes. Dette paret var på vandrig og bodde bl. annet i Bolfoss. faren var bl. a. gyrtler. Pauline har 7 søsken. Jeg har nok mere en det Eidskog slektshistorie har om det som er litt av hvert. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nformasjon om bosted

prev_ms.gif Forrige bosted next_ms.gif Neste bosted 

• Tellingsår: 1865
  • Kommune: Eidskog
  • Kommunenummer: 0420
  • Navn på bosted: Boelfoss*

Antall personer registrert på bostedet: 4. Trykk på tidslinje.gif for å se på tidslinjen for personen.

Navn Familie-stilling Sivil-stand Yrke Fødselsår Fødested Etnisitet
  Peder Paulsen Inderst ug Møller 1826 Odalens Prgj.  
  Lina Hansdatter   ug Pige 1839 Rødnæs Prgj.  
  Andrine Pedersdatter deres Datter uægte ug   1859 Hallands Prgj.  
  Pauline Emili Pedersd.* deres Datter uægte ug   1863 Hallands Prgj.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2019 den 14.59, Ann-Mary Engum skrev:

Har du undersøkt hva som er oppgitt av arvinger da foreldrene døde?

Expand  

Nei, min oldefar var det nok lite å arve etter. Han var omstreifer det meste av sitt voksne liv og etterlot seg fra slutten av 1870-tallet til ca. 1910 10-15 (kanskje flere) barn med forskjellige kvinner på begge sider av Mjøsa og fra sør til nord i Gudbrandsdalen og i Trondheim. Pauline, som han faktisk giftet seg med i Eidskog, har jeg heller ikke funnet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2019 den 17.11, Trond Geir Strandhaug skrev:

Finn Sollien som er over middels kjent i Eidskogslekter forteller følgene da jeg spør han om disse:  Dette kjenner jeg til. Har det i min database. Pauline født i Nannestad, hennes far er fra Mangsetmoen i Sør-Odal og mora fra Rakkestadeire i Rødenes. Dette paret var på vandrig og bodde bl. annet i Bolfoss. faren var bl. a. gyrtler. Pauline har 7 søsken. Jeg har nok mere en det Eidskog slektshistorie har om det som er litt av hvert. 

Expand  

Dette er spennende! "Litt av hvert" angående min geskjeftige oldefar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider