Gå til innhold
Arkivverket

Helga Pedersdatter, f. 1888 - Ukjent sønn


Trond Gulden
 Del

Recommended Posts

Jeg har fått opplyst at min farmor, Helga Pedersdatter, f. 28/10-1888, fødte en sønn  sent i 1913, eller tidlig i 1914. Faren skal ha hett Ivar Dahl og det samme navet skal sønnen ha. Farmor var fra Hønefoss, men arbeidet som tjenestepike i Nydalen i 1910. Dette var helt ukjent for familien, men opplysningene dukket opp på et bilde tatt på slutten av 1914. Dersom han levde videre, må han ha blitt bortsatt. 

Har ikke klart å finne noen spor i kirkebøkene, eller folketellingene etter noen Ivar Dahl som passer.

Noen som kan hjelpe?

 

Trond Gulden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Trond Gulden skrev:

Dette var helt ukjent for familien, men opplysningene dukket opp på et bilde tatt på slutten av 1914.

 

Sikkert dumt spørsmål, men: Er din farmor med på bildet, sammen med sønnen? Og hvor er fotografiet tatt?

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det denne Helga Pedersen som får sønnen Per i 1918?  Etter det som står under anmerkninger ser det ut til at hun har 1 barn før med annen far.

 

nr 296

SAO, Rikshospitalet prestekontor Kirkebøker, J/L0003: Fødselsregister nr. 3, 1918-1918, s. 60
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20050830010218

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grethe Flood. Det er mine slektssider. Det er en ukjent sønn født 1913 el. 1914 jeg søker etter. Jeg har ikke sett bildet, men slik som jeg oppfattet det var bildet tatt på slutten av 1914. Det viste angivelig en krabbende guttunge sammen med sin mormor. Og skal være tatt i Hønefoss. Og det at han krabber kan antyde at han på det tidspunktet ikke hadde fylt 1 år ennå. Og navnet skulle være Ivar Dahl, det samme som faren.

Anne Tonby. Det har du helt rett i. Det har jeg ikke fått med meg tidligere. Da er det i alle fall bekreftet at jeg har en ukjent onkel.

Endret av Trond Gulden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.