Mette Fausko Skrevet Februar 11, 2019 Del Skrevet Februar 11, 2019 Kan noen klare å tyde hva som står om foreldrene. Tror det står noen om smed foran farens navn , Tusen takk på forhånd. Mvh.Mette. Solfrid Kvam Hole reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inger Hohler Skrevet Februar 11, 2019 Del Skrevet Februar 11, 2019 Mette, kan du ta med en lenke til hvor du har funnet dette? Ofte hjelper det å se på mer som er innført i samme stil, og dessuten å få med opplysninger om tid og sted. Navnene Hallsten og Juliana Boman kjenner jeg fra denne tråden på DIS http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?p=488532&sid=b85eec48edae964efd94008f396d0e59 og jeg tror det kan være det samme dokumentet - men jeg har ikke gått inn i Familysearch. Jeg tror ikke det står smed, men det finnes flinkere tydere enn meg... Mette Fausko og Solfrid Kvam Hole reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne N.G Hagen-Pettersen Skrevet Februar 12, 2019 Del Skrevet Februar 12, 2019 Jeg er ingen ekspert, men tror det står "Fader", ser du litt lenger ned på siden, ser du samme bokstavene der fadderene begynner, "Faddrar". Solfrid Kvam Hole og Mette Fausko reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore S. Falch Skrevet Februar 12, 2019 Del Skrevet Februar 12, 2019 Jeg leser Fadr Skepp. ålldermannen Hallsten Kutsson i Christiania, modr Hustrun Juliana Boman, var på resan till C.hamn, barnet döpt af Pastor Vibeke Lund Åhling og Mette Fausko reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mette Fausko Skrevet Februar 12, 2019 Forfatter Del Skrevet Februar 12, 2019 Inger Holer. Dette er fra svenske Arkivdigital som man må ha abnm. til. får derfor ikke lagt inn på annen måte. Kildehenvisning står øverst på bildet. Torw S.Fach. usen hjertlig takk. Mvh.Mette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Februar 12, 2019 Del Skrevet Februar 12, 2019 (endret) Man kan finne dåpen i kirkearkivet. Kreves ikke abonnement. https://sok.riksarkivet.se/bildvisning/C0039476_00062#?c=&m=&s=&cv=61&xywh=2254%2C2010%2C1542%2C2627 Endret Februar 12, 2019 av Ann-Mary Engum Inger Hohler reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mette Fausko Skrevet Februar 13, 2019 Forfatter Del Skrevet Februar 13, 2019 Ann-Mary. Ja, om man bruker riksarkivet kan man det, men jeg bruker AD som er en mye bedre . Mvh.Mette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Tjernshaugen Skrevet Februar 13, 2023 Del Skrevet Februar 13, 2023 (endret) Vet ikke om det lenger er relevant eller om de spørsmål om Boman og Lille Stensrud i Aker er blitt løst, men i alle fall: På venstre side av dette oppslaget angående et hestetyveri fra Harald Hestekind i Etnedal finnes en forklaring med noen opplysninger fra arresterte Johannes Halstensen: ... Denne Arrestant løs og ledig foregav det var sagt ham af hans endnu levende Fader Halsteen Knudsøn, at hans Døbe-navn er Johannes Boemand, og at han er fød paa Pladsen Lille Steenrud under gaarden Steensrud i Aggers Præstegield ved Kristiania, samt at han nu skal være omtrent 14 ½ aar gl: ,- Fra bemeldte Plads Lille Steensrud skal Arrestantens Fader have flytted det samme Aar Arrestanten blev fød, til Arremarks Præstegield, … Den andre arresterte het Fredrik Nilsen, og det er flere slektsopplysninger i saken, som starter noen sider lenger foran med et forhør angående hestetyveri fra den nevnte Harald Hestekind. Dommen finnes forresten på oppslag 71, og der navngis de to arresterte som Kristian og Johannes Halstenssønner. Jeg bruker ikke lenger forumet på Slekt og Data, og den gamle tråden der får jeg ikke opp, så derfor poster jeg dette her i håp om at det kan være til nytte. Valdres sorenskriveri, SAH/TING-016/G/Gd/L0002: Åstedsprotokoll, 1800-1807, s. 66 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/rg10211311112068 Endret Februar 13, 2023 av Espen Tjernshaugen Solfrid Kvam Hole reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solfrid Kvam Hole Skrevet Januar 22, 2024 Del Skrevet Januar 22, 2024 (endret) Tusen hjertelig takk Espen l! Dette var veldig interessante opplysninger. Christian er nok broren. Jeg er dårlig på å lese gotisk så her må jeg nok ha hjelp. Mvh Solfrid Kvam Hole Endret Januar 23, 2024 av Solfrid Kvam Hole Espen Tjernshaugen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bent Roger Ødegaard Skrevet Januar 29, 2024 Del Skrevet Januar 29, 2024 (endret) På 13.2.2023 den 20.40, Espen Tjernshaugen skrev: Slekt og Data, og den gamle tråden der får jeg ikke opp, https://slektogdata.no/slektsforum/viewtopic.php?p=488532&sid=b85eec48edae964efd94008f396d0e59 Mvh BentØ Endret Januar 29, 2024 av Bent Roger Ødegaard Espen Tjernshaugen og Solfrid Kvam Hole reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå