Gå til innhold
Arkivverket

Svensk kilde: Torgerstedt/Torgstedt 1713

JanMKeus
 Del

Recommended Posts

Hei

Via hyggelig hjelp fra svensk slektsforsker ifm min forskning vedrørende opphav til Aaron Torgstedt, slik jeg fant ham i en innføring i fødselsregister for Malsta (ved Stockholm) i 1713. Da ble Aaron Torgstedt far til sønnen Gabriel. Dette er den eldste innføring jeg fant om ham. Gabriel emigrerte rund 1750 til Nederland og senere Belgiën. Slekten der kaller seg Torgerstedt og noen med dette navnet bodde rundt 1850 i Antwerpen.

Jeg ville være takknemlig om noen kunne tyde hele teksten.

Mvh

JanM (janm@keus.no)

image.png.c199a337a7cbfdcb07dcce37405e2fd9.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For smått og utydeleg for mine auge (og evner), men eit forsøk i alle fall:

Gabriel ….. Arons Torgstedt

… føddes d. ? Aprilis och Christnades

d. 6. Ejusdem. … … … …

… Olof Rum, Leutnant Beks …

… … … i Lundby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2019 den 6.54, JanMKeus skrev:

Hei

Via hyggelig hjelp fra svensk slektsforsker ifm min forskning vedrørende opphav til Aaron Torgstedt, slik jeg fant ham i en innføring i fødselsregister for Malsta (ved Stockholm) i 1713. Da ble Aaron Torgstedt far til sønnen Gabriel. Dette er den eldste innføring jeg fant om ham. Gabriel emigrerte rund 1750 til Nederland og senere Belgiën. Slekten der kaller seg Torgerstedt og noen med dette navnet bodde rundt 1850 i Antwerpen.

Jeg ville være takknemlig om noen kunne tyde hele teksten.

Mvh

JanM (janm@keus.no)

image.png.c199a337a7cbfdcb07dcce37405e2fd9.png

Jan,

Om du kan oppgi kilden eller legge en lenke til kilden i SVAR sine skannede kirkebøker (fargebildet indikerer at du benyttet Arkiv Digital), så vil vi ha muligheten til å forstørre bildet.

Mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Rikard og Are:

Jeg sendte samme spørsmål til Anbyttarforum. Og fikk god hjelp. Nå er teksten leselig for meg.

Gabriel Quartermest. Arons Torgstedtz Sohn föddes d. 4 Aprilis och Christnades d. 6 Ejusdem, wittnen woro Secretarien Tens(?), Trumpet. Olof Ram, Leutnant. Beks fru Johan Matss. hustru i Lundby.

Kilden var kirkebok for Malsta.
Mvh
JanM

Lenke til kommentar
Del på andre sider