Merete Børresen Rauø Skrevet Mars 6, 2019 Forfatter Del Skrevet Mars 6, 2019 Jeg har nå fått vite at Bestemor var satt på barnehjem når moren døde og at hennes Fars søster adoptert henne etter noen uker. Hvor kan vi søke for å få dokumentasjon på dette? Hun ble da boende i Osterhaugsgata i Oslo. De var mormonere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne-Lise Hansen Skrevet Mars 6, 2019 Del Skrevet Mars 6, 2019 Kopierer inn disse innleggene: På 21.2.2019 den 17.54, Ann-Mary Engum skrev: https://www.arkivverket.no/dokumentasjon/farskap-og-adopsjon/adopsjon På 22.2.2019 den 18.10, Torbjørn Igelkjøn skrev: «Ein kan vel også leggje til at ein evt. "adopsjon" frå før adopsjonslova av 1935 (dva. "svak" adopsjon) ikkje har nokon spesiell klausul. (Difor er også dei skanna dåpslistene tilgjengelege på nett til og med 1929, med mindre det ein sjeldan gong skulle finnast opplysningar om "sterke" adopsjonar (føreteke etter 1935) eller andre forhold som gjer at Arkivverketmå inn og sperre einskildbilete).» Jeg har prøvd å finne ut om mormonerkirken (Siste dagers hellige) praktiserer barnedåp eller bare voksendåp, uten helt å finne faktiske opplysninger. Om det bare praktiseres dåp av voksne (som samtykker), vil dåpsinnføringen til Engla Sofie være vanskelig å finne. Torbjørn Igelkjøn reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne-Lise Hansen Skrevet Mars 6, 2019 Del Skrevet Mars 6, 2019 Fant dette i Store Norske leksikon: Kirkesamfunnet praktiserer dåp ved full neddykking når barna har nådd åtte års alder eller når noen konverterer. Spedbarn velsignes. I de lokale menighetene utføres dåp og nattverd, og mye arbeid nedlegges i undervisning. https://snl.no/Jesu_Kristi_Kirke_av_Siste_Dagers_Hellige Merete Børresen Rauø reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merete Børresen Rauø Skrevet Mars 6, 2019 Forfatter Del Skrevet Mars 6, 2019 Da prøver jeg meg litt fram, og jeg skal ta kontakt med de jeg kjenner i kirken 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå