Gå til innhold
Arkivverket

Søker John Johnsen Dahlberg

Åsmund Andersen
 Del

Recommended Posts

Jeg er på jakt etter opplysninger om John Johnsen Dahlberg. Han var trolig gift med Karoline Mariane Dahlberg, f. 4.sep 1862 på Kongsberg. Ved folketellingen i 1900 bodde Karoline i Kristiania, Brinkensgade 64 og var under fattigunderstøttelse. Hun var da enke og bodde sammen med sine 4 barn, 3 sønner og 1 datter. John Dahlberg f. 29.02.1892, Constance Dahlberg f. 04.04.1894, Arvid Dahlberg f. 22.05.1897 og Olaf Dahlberg f. 15.04.1899. Har trålet kirkebøker og søkt på slektsider, men har ikke funnet noen opplysninger om John Johnsen Dahlberg - hvem var han, hvor kom han fra når ble han født og når døde han.

Kan noen hjelpe?

Hilsen Åsmund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Åsmund Andersen skrev:

Jeg er på jakt etter opplysninger om John Johnsen Dahlberg. Han var trolig gift med Karoline Mariane Dahlberg, f. 4.sep 1862 på Kongsberg. Ved folketellingen i 1900 bodde Karoline i Kristiania, Brinkensgade 64 og var under fattigunderstøttelse. Hun var da enke og bodde sammen med sine 4 barn, 3 sønner og 1 datter. John Dahlberg f. 29.02.1892, Constance Dahlberg f. 04.04.1894, Arvid Dahlberg f. 22.05.1897 og Olaf Dahlberg f. 15.04.1899. Har trålet kirkebøker og søkt på slektsider, men har ikke funnet noen opplysninger om John Johnsen Dahlberg - hvem var han, hvor kom han fra når ble han født og når døde han.

Kan noen hjelpe?

Hilsen Åsmund

Du bør finne barna sine dåper.

Der er det vel kanskje opplysninger om når John Johnsen Dahlberg er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det tipset. Har funnet og sjekket dåp på en av dem, men der stod bare hans navn, ikke ytterligere data. Får lete videre.

Hilsen Åsmund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel snakk om dissentere.

Hvilken av barna fant du dåpen til?

Kan du legge en lenke til dåpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Åsmund Andersen skrev:

Har funnet eldste sønn, John Henny - døpt i første Metodistkirke i Oslo 1892. Her står imidlertid foreldrenes fødselsår oppgitt som hhv 1867 og 1868, hvilket jeg ikke kan få til å stemme??

https://media.digitalarkivet.no/view/2880/69

Åsmund

Og her står barnet's far som John H Johnsen Dahlberg.

Hva står det bakerst? "...statskirken 5/10-05."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ser jeg. Jeg ser også at der er divergens både ift fødselsår og også datoer mht fødsel på Karoline. Har imidlertid funnet hennes dåp på Kongsberg og er ganske sikker på at den er riktig. Spor etter mannen er det altså verre med.

Åsmund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere begge to!

Da har jeg fått helt ny informasjon som jeg ikke har funnet frem til selv. Skal fortsette å søke - målet er å finne leddene videre bakover fra Johan Herman. Leddene bakover fra konen har jeg.

Er helt sikker på at det dere har bidratt med vil være stil stor hjelp i tillegg til verdien av informasjonen i seg selv - det var helt nytt for meg at han omkom på denne måten.

Hilsen Åsmund

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.