Gå til innhold
Arkivverket

Trond Olsen

Inger Qvarnström
 Del

Recommended Posts

Fra kirkeboka i Houston, Hanna Elises konfirmasjon.

F7A1F46D-3801-4CD2-95B4-56CD8A0D9590.jpeg

Endret av Randi Elisabeth Haugros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Randi Elisabeth Haugros skrev:

Her er fra kirkeboken for Houston, konfirmerte.

Hanna Elise, f. 20. mars 1881.

0D2210B2-BEA1-4220-9777-22A5B95D868F.jpeg

Lenken virker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser alt dette så må det være to ulike Tron Olsen det er snakk om, en som er gift med Olea og som skal være født i Aurland, så er det snakk om en som skal være bror av  Peder, Thomas og Tibertine. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har rettet det  nå, Ann-Mary. 

Anne, det kan være to Trond Olsen det er snakk om. 

Trond Olsen Hamre gift med Olea, er født i Aurland. 

Navnet på barna som Inger oppgir  som barn til Olea, stemmer med med barna til Olea i sine to ekteskap, med unntak av at Inger oppgir Otto Herman, ikke Otto Emanuel.

Trond Olsen som sønn til Karin Bergström og Ole Trondsen, som Inger leter etter, har jeg ikke funnet født hverken i Jämtland eller i Verdalen. 

Derfor lurer jeg på om Karin og Ole virkelig hadde en sønn Trond og hvor Inger har den opplysningen fra og koblingen til Olea Pedersdatter Bya.

Av samme grunn lurte jeg på om Oleas mor var svensk, noe Anne har gitt svar på at hun ikke er.  Er Oleas far også født i Harran?

Endret av Randi Elisabeth Haugros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anne Hildrum skrev:

Når jeg leser alt dette så må det være to ulike Tron Olsen det er snakk om, en som er gift med Olea og som skal være født i Aurland, så er det snakk om en som skal være bror av  Peder, Thomas og Tibertine. 

Enig.

Derfor la jeg inn kommentar i # 45.

Kommentaren til  trådstarter sitt svar i # 43.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Re nr 80.

Oleas far er født i Harran og hans slekt går flere generasjoner bakover fra Gorng og Overhalla. (Grong dekker også Harran og Høylandet)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Olea så er hennes mors foreldre født i henholdsvis Snåsa og Lierne, mens hennes farfar Ole Olsen Vikkelmo d 1766 er det ikke kjent hvor er fra, men han kjøpte Landsem i Snåsa fra konas foreldree i 1756. Hennes morfar Ole Danielsen Ringen f abt 1746 er det også ukjent hvor kommer fra, men han  kjøpte gården Udland i Sørli i  1779.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider