Gå til innhold
Arkivverket

Nils Olsen Lunnøy f 1861

Terjen
 Del

Recommended Posts

Nils Olson Lunnøy f. 1861 i daværende Sund sogn. Han reiste til Amerika i 1888 og jeg antar at han reiste sammen med fetteren sin Otto Halversen som hadde vært hjemme en tur. Otto Halversen var farmer i Mower county i Minnesota og reiste tilbake 24. mai 1888, sammen med flere av sine slektninger. De drog fra Bergen og trolig via Southampton? 

Nils ble gift med Gunhild Ottesdatter Lunnøy 1867-1949 også fra den lille øyen Lunnøy i nåværende Austevoll.

Er det mulig å finne ut noe om dette paret. Jeg har brudebilde av de, men vet ikke hvor de bosatte seg og om de hadde barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for ordens skyld;

Emigrasjonen i 1888.

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=EMIBERG&gardpostnr=24616&merk=24616#ovre

Fint hvis du kan endre "Terjen" til fullt navn.

Jfr. forumreglene.

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet ikke hva som har skjedd. Jeg hadde et problem for mange år siden og måtte ha en midlertidig profil fordi jeg fant ikke igjen min profil, eller konto. Hvordan kan jeg søke opp rett konto igjen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.