Gå til innhold
Arkivverket

Maren Pedersdatter f. Solberg

M.Olsen
 Del

Recommended Posts

På 4.3.2019 den 14.01, Alv Edvardsen skrev:

Hei! Ok, har også Verdalsbøkene selv, men er umulig lete etter personer når man ikke vet hvor kom fra/bodde å hver bok er flere hundre sider😁 Kanskje vi er i slekt også da, kjenner ikke igjen etternavnet dit men😉

Hei. Jeg lånte selv Verdalsboka da jeg skulle finne ut av min slekt. Jeg klarer dessverre ikke å finne noen av de navnene som er nevnt, hverken på Sem eller på Solberg, men det blir kanskje etterkommere på en annen gren enn de mine, men noen navn går igjen, men i en annen sammenheng.  M.v.h. Alv Edvardsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.3.2019 den 19.41, Berit Knudsen skrev:

Hei! Det er slettes ikke utenkelig med tanke på Verdalens nærhæt til Sverige. Det ligger jo strengt talt bare noen steinkast unna😉 Vet jeg har røtter til Sverige via begge mine besteforeldre forfedre. Kan Maren Peersdt. og Peer J?nsen være fra Sverige?

Per/Persdt. er ikke mye brukt i Verdal, og det kom mange fra Sverige dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Marcus.

Angående innlegg 26 og 27;

Det kan være lurt å svare nedenfor det du siterer.

Svaret ditt ligger nå i sitatet.

Endret av Ann-Mary Engum
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Min gren fra Solberg går gjennom Johan Tharaldsen, f. 1732, fra Sem, bos. på Solberg. Videre gjennom hans sønn Johannes Johansen, f. 1773, bos. på Verdalsøra. M.v.h. Alv.

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ann-Mary Engum skrev:

Til Marcus.

Angående innlegg 26 og 27;

Det kan være lurt å svare nedenfor det du siteter.

Svaret ditt ligger nå i sitatet.

2 timer siden, Alv Edvardsen skrev:

Hei. Min gren fra Solberg går gjennom Johan Tharaldsen, f. 1732, fra Sem, bos. på Solberg. Videre gjennom hans sønn Johannes Johansen, f. 1773, bos. på Verdalsøra. M.v.h. Alv.

Sorry😱😁😉

Endret av Marcus Lindgren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Den eneste forbindelse til Sverige jeg har funnet, er ekteparet Anders og Marit, "Sverige". Etternavn og bosted ukjent. De hadde to kjente barn:

a) Anders, f.c. 1810, konf. 1827, g. 15.03.1839 m. Marie Johannesdr., f. 1813 på Valstadmoen i Verdal. Deres yngste sønn, Martin Andersen, f. 1851, flyttet i 1871 til Sverige og var i 1880 bos. i Bingsta Søndre. I 1900 bos. på Kolåsen i Kall.

b) Johan Peter Andersen, f. 1812, gift og bos. i Verdalen. Fam. flyttet til Nordland. Han skal ha vært Smed.

M.v.h. Alv. 

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.