Marcus Lindgren Skrevet Mars 3, 2019 Del Skrevet Mars 3, 2019 (endret) Hei! Noen som vil hjelpe meg tyde hva som står om ei Marite Trondsdatter her? Skjønner rett å slett ikke denne gamle skrift greiene🤔😉 Navnene som står nevnt selvsagt. På forhånd takk! https://media.digitalarkivet.no/view/24764/176 Endret Mars 3, 2019 av Marcus Lindgren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inger Hohler Skrevet Mars 6, 2019 Del Skrevet Mars 6, 2019 Du har rett i at teksten ikke er så lett å tyde, men det hadde hjulpet å få vite hvor på sidene det står noe om Marite Trondsdatter. Marcus Lindgren reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Mars 7, 2019 Del Skrevet Mars 7, 2019 Navnet er nevnt i skiftet som begynner slik (venstre side): Anno 1799 den 20de Februarii...osv. Til trådstarter: Dette skiftet går over to og en halv side i protokollen. Du kan ikke vente at noen er villige til å skrive av alt dette gratis. Dette bør være et betalt oppdrag i så fall. Du kan henvende deg til nærmeste statsarkiv og få oppgitt navn på slike som påtar seg sånne oppdrag mot betaling. Marcus Lindgren reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marcus Lindgren Skrevet Mars 11, 2019 Forfatter Del Skrevet Mars 11, 2019 (endret) Nei det viste vel ikke jeg, skjønner ikke denne helvetes kråkeskrifta de brukte da🤔😱 Endret Mars 11, 2019 av Marcus Lindgren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marcus Lindgren Skrevet Mars 11, 2019 Forfatter Del Skrevet Mars 11, 2019 På 7.3.2019 den 0.43, Inger Hohler skrev: Du har rett i at teksten ikke er så lett å tyde, men det hadde hjulpet å få vite hvor på sidene det står noe om Marite Trondsdatter. Ja, enig der, derfor spør siden dessverre ikke skjønner bæret av det so står der😱Kunne like godt stått på arabisk😁😉 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan H. Trelsgård Skrevet Mars 12, 2019 Del Skrevet Mars 12, 2019 Avfotograferingen av skifteprotokollen er dårlig, men på fol. 162a klarer jeg å tyde at Marithe Tronsdatter etterlot seg enkemannen "snedker" Lars Dahl, sønnen "Ole Christian Friis? […] udi Kiøbenhavn, myndig" og datteren "Elchen Maria Larsdatter Dahl", 21 år gammel og hjemme hos sin far. Marcus Lindgren reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marcus Lindgren Skrevet Mars 13, 2019 Forfatter Del Skrevet Mars 13, 2019 På 12.3.2019 den 16.04, Jan H. Trelsgård skrev: Avfotograferingen av skifteprotokollen er dårlig, men på fol. 162a klarer jeg å tyde at Marithe Tronsdatter etterlot seg enkemannen "snedker" Lars Dahl, sønnen "Ole Christian Friis? […] udi Kiøbenhavn, myndig" og datteren "Elchen Maria Larsdatter Dahl", 21 år gammel og hjemme hos sin far. Hei! Så det som da ser ut til å kunne vere broren i Danmark? Og Friis, hvordan da, skjønte ikke helt😉😁Tusen takk skal du ha iallefall👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå