Gå til innhold
Arkivverket

HO - Arna - identifisering av skule og guteheim

Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

I dag begynte vi å ta ned nesten 100 år gammal kledning på huset vårt, og då kjem det til syne mykje rart. Dette kortet som eg legg ved i ein svært dårleg avfotografert kopi (har ikkje skannar...) var spesielt interessant; det er poststempla Arna 8.11.1923.

Kan nokon hjelpe til å fortelje kvar dette er teke; kva skule som er i framgrunnen, og kva guteheimen på andre sida av fjorden heiter? Eg trur det kan stå Bergen Guttehjem e.l.  På bygningane nærast er skrive "Smedjen" "Tegnesalen" og "......skolen".

Teksten på kortet er som følgjer; eg har fjerna det personlege innhaldet. 

Kjære ......!

Ja her ser du eit kort av skulen og kontorbygningen Paa den andre siden av fjoren lig eit gutteheim der er omkring 50 gutter fra ti til 14 aar Du kan tru der er sjau med deim men dei hev ikkje foreldre so det er no ikkje so kjekt for deim. 

Helsing fra farbror .....

skulen.jpg

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tenker at det kan vera Garnes sett frå Osterøysida

det eg meiner er, vi er på Haussida og ser mot Garnes , Haus, og bygningane på kortet minner sterkt om bygningane på Statens Husindustriskule, Haus.

statens-husindustriskole-haus-ytre-arna.

http://www.qxl.no/pris/postkort/norge/hordaland/bergen/statens-husindustriskole-haus-ytre-arna/v/an823043244/

Endret av Richard Johan Natvig
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statens Husindustriskole

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi

Hopp til navigering Hopp til søk
250px-Statens_Husindustriskole_i_Haus.jp

Statens Husindustriskole i Ytre Arna i 1940

Statens Husindustriskole ble etablert i 1921Ytre Arna, den gang i Haus kommune, og var landets første i sitt slag[1]. Skolen ble opprettet for å utdanne folk fra bygdene til småindustriell virksomhet. Skolen tok imot elever fra hele landet til fem måneders kurs i tre- og metallarbeid med 2 kurs i året. Fem måneder ble for lite og alt i 1923 gikk en over til 8 måneders kurs. Skolen ble drevet som internat. Frem til 1933[trenger referanse] var den lagt under Kirke- og undervisningsdepartementet, deretter under Landbruksdepartementet [2]. I 1953 ble det innført mulighet til å avlegge svenneprøver ved skolen. Bygningene brant 1964, og undervisningen ble aldri gjenopptatt. Skoletomten ble overdratt til Hordaland fylke, som oppførte Arna Yrkesskule - senere Arna vidaregåande skule.[3]

Statens Husindustriskule låg på Festtangen i Arnavågen - med Garnes og Bergen Guttehjem på andre sida av vågen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjerteleg takk til alle for gode svar! "Vår" mann blei seinare ein dyktig møbelsnikkar, og då veit vi kvar han fekk utdanninga si - takka vere eit postkort i veggen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.