Gå til innhold
Arkivverket

Helfred Simensen Toten

Vidar Stensrud
 Del

Recommended Posts

Helfred Simensen f. 26/5 1863 dpt. 28/6 Vestre Toten. Fikk et et "uekte" barn, Anna f. 22/2 1881 med Theoline Thorkilsdatter F ca. 1856. Helfred reiste til US 31/5 1883. Båten Thingvalla. Men så er det noe jeg ikke kan finne svar på.  Han må ha kommet hjem igjen, for han drar på nytt i 31/8 1928 med båten Fredrik VIII "med kone Janna (kan det være Oliane antonsdtr ?) og barn. Pas fra Vestopl. til sine barn.Linje:Natvig. Skip. Fredr. VIII. Frakt kr: 1173. Medbragte penger.: kr. 8000." Har forsøkt og finne giftermål og fødsler til barna.Har ikke klart det hittil, kan noen hjelpe. takker for all hjelp jeg kan få. Vidar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fred Simonson fra Gjøvik? 

Name: Fred Simonson
Birth Date: 26 May 1862
Birth Place: Javek, Norway
Residence Place: St Paul, Minnesota
Passport Issue Date: 30 Jun 1921

image.png.3c8dcdf7b429ce0f623246ac8a116620.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, jeg tror vel kanskje at det er Svein som muligens er på sporet her, har sjekket Toten for vielse men finner den ikke. Lysningen 14/7 1923 må vel tilsi at han ble gift ? Borgerlig ? hvor? Om noen av dere vil forsøke å hjelpe meg på dette sporet, takker jeg for det. Jeg vil se mer etter han og barna som er nevnt i emigrasjonen som har fått attest, må jo finnes et sted. vidar 😊

Endret av Vidar Stensrud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver i #1 at Helfrid og kona Janna og barn emigrerte 31/8 1928.

Emigrasjonen 31.08.1928.

Kun Helfrid og kona Janna emigrerte.

Ingen barn emigrerte sammen med dem.

Merknad:

"Pas fra Vestopl.

til sine barn"

Det betyr vel at paret hadde fått pass fra Vestoppland,og skulle til sine barn.

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=emikra1&gardpostnr=278883&merk=278883#ovre

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk Ann-Mary, ja , da ser jeg jo også at det er et punktum etter pas fra Vestoppland. da er det jo nok som du sier. Da har jeg nok mer å arbeide med. Vidar 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Halloi, har nå hatt tid til å studere svara dere har gitt, imponert hvor gode dere er. tusen takk.(-: vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.