Tommy Jensen Nese Skrevet Mars 15, 2019 Del Skrevet Mars 15, 2019 (endret) Endret Mars 15, 2019 av Tommy Jensen Nese Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inger Hohler Skrevet Mars 20, 2019 Del Skrevet Mars 20, 2019 Jeg er ikke så sikker på navnene her, og innimellom er det noen ord jeg ikke klarer å tyde. Hvis du vet noe mer om saken hadde det vært greit å få med de faktaene i første innlegg. Uansett, dette er hva jeg kommer til: Da han hadde faat avisen, tok han op av gulvet noget, som han hadde indpakket(?) tidligere i et fraat papir og pakket yder ligere ind i avisen. Da han saa reiste sig op fra bordet, sa han "Denne (...?) skal smake gaat i kveld." Straks efter at anmeldte var gaaet ut fra Kaffe- huset, hørte vi, at ruten i Brygge(...?) sko(tøi?)magasin blev knust. Vi gik da ut og saa han, at anmeldte da gik frem og tilbake paa fortoget (fortauget? det mangler strek over det som eventuelt måtte være u'en.) uden for den kuste rute. Han slog ut med armene og sa "Det er mig, som har gjort det, eller her er manden som har gjort det." Opl. (...?) Amgj. seessidst som straffet omk. i polititidende m. 100 D2-10. Han er (...?) ogsaa omh. i polititidende m. 41 B6-19. Tiltale begjæring vedlægges fra Magnus (R? burde være B ut fra 2 linjer under)eislein (eller eistein se to linjer under), som er medeier av eiendom Brygge(...?) nr 2. Breislein (event. Breistein, selv om den mulige t'en mangler tverrstrek kan det se ut som om staven ikke har bøy nederst, og jeg fant flere Breistein i Bergen) kan ikke forkl. noget om hvordan anmeldte forøv(...?) (...?) da han paa den tid var fraværende paa reise. Ærbødigst (klarer ikke å lese navnet) Fremlagt i Bergens forhørs-ret den 2/9 1920 M. Sch(..?)ck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inger Hohler Skrevet Mars 23, 2019 Del Skrevet Mars 23, 2019 ... det skal selvsagt stå "graat" i stedet for "fraat" foran "papir" i 3. linje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå