Roy Geir Jakobsen Østhus Skrevet Mars 18, 2019 Del Skrevet Mars 18, 2019 Hei, Trenger hjelp å tyde dødsårsak på #67 Thorvald SAK, Flekkefjord sokneprestkontor, F/Fb/Fbc/L0006: Klokkerbok nr. B 6, 1866-1879, s. 102 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070529310311 Jeg leser det som "Tandbrud" ... men får ikke det helt til å gi mening.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Mars 18, 2019 Del Skrevet Mars 18, 2019 Lenken din går til døpte, ikke døde... Roy Geir Jakobsen Østhus reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Geir Jakobsen Østhus Skrevet Mars 18, 2019 Forfatter Del Skrevet Mars 18, 2019 5 minutter siden, Else B. Rustad skrev: Lenken din går til døpte, ikke døde... Oi her har det gått litt fort i svingene ja, beklager... SAK, Flekkefjord sokneprestkontor, F/Fb/Fbc/L0007: Klokkerbok nr. B 7, 1880-1902, s. 337 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20060103030283 Nummer 9 her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Mars 18, 2019 Del Skrevet Mars 18, 2019 Jeg leser det samme som du gjør: Tandbrud. Hva det egentlig betyr, skjønner jeg ikke. Roy Geir Jakobsen Østhus reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Geir Jakobsen Østhus Skrevet Mars 18, 2019 Forfatter Del Skrevet Mars 18, 2019 (endret) 40 minutter siden, Else B. Rustad skrev: Jeg leser det samme som du gjør: Tandbrud. Hva det egentlig betyr, skjønner jeg ikke. Skjønner ikke heller helt det, han var jo ikke 2 år en gang.. tidlig å dø av noe tann-relatert hvis det har noe med det og gjøre...:s Tand-brud, et. (jf. -arbejde, -brydning, -komme, -skifte, -udbrud; især med.) en tands ell. tænders frembrud; spec. om det første sæt tænders (mælketændernes) frembrud (og den dermed forbundne urolige, sygelige tilstand). Bestemmelse af Hestens Alder formedelst Tandbrudet. Viborg&Neerg. HB.90. Endret Mars 18, 2019 av Roy Geir Jakobsen Østhus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune W Wiik Skrevet Mars 19, 2019 Del Skrevet Mars 19, 2019 Hei Tandbrud er vel betegnelsen på at en tann kommer til syne i et spebarn (bryte frem). Det kan jo tenkes at dette muligens kan ha forårsaket en betendelse/infeksjon som har utviklet seg til en alvorlig situasjon. mvh Rune W Wiik Roy Geir Jakobsen Østhus reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Geir Jakobsen Østhus Skrevet Mars 20, 2019 Forfatter Del Skrevet Mars 20, 2019 22 timer siden, Rune W Wiik skrev: Hei Tandbrud er vel betegnelsen på at en tann kommer til syne i et spebarn (bryte frem). Det kan jo tenkes at dette muligens kan ha forårsaket en betendelse/infeksjon som har utviklet seg til en alvorlig situasjon. mvh Rune W Wiik Takk 🙂 Mange triste skjebner, grunnet bagateller etter dagens standard ihvertfall... 😞 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå