Knut Waagaard Skrevet Mars 25, 2019 Del Skrevet Mars 25, 2019 Er det noen som har kjennskap til de nye bygdebøkene for Brandval, utgitt etter 2008. Jeg er ute etter å finne ut hvilke av bøkene som omhandler gårdene Bjørnstad, Brandval, Ruud, Solberg og Brauter. Jeg er eventuelt også interessert i å vite om disse gårdene er omtalt i tidligere utgaver av bygdebøkene. Vennlig hilsen Knut Waagaard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank H. Johansen Skrevet Mars 25, 2019 Del Skrevet Mars 25, 2019 Jeg tror ikke noen av de nye bøkene som har kommet dekker disse gårdene. Den første dekket Brandval Finnskog, og den neste dekket områdene ved Hofoss og Hokåsen. Bind II av den gamle Brandvalboka kom i 1968 og innholeder gårdshistorie, om enn nokså summarisk med lite detaljer. Se https://www.nb.no/items/2edb3adc2694a6e241d36ef571809468?page=11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Waagaard Skrevet Mars 25, 2019 Forfatter Del Skrevet Mars 25, 2019 Hei Frank H. Takker igjen for flott svar. Jeg har sett litt i den foreslåtte bygdeboka og under Gnr 16 bnr 5 "Sølvhullet" fant jeg referanse til de menneskene jeg lette etter. igjen hjertelig takk.☺️ Vennlig hilsen Knut Waagaard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå