Gå til innhold
Arkivverket

Når giftet Anders Mikkelsen og Pernille Andersdatter seg? Vang/Furnes

Hanne W. Berghagen
 Del

Recommended Posts

Nå har jeg lett høyt og lavt etter dato og år for når mine tippx2 oldeforeldre giftet seg men jeg klarer ikke å finne de verken i kirkebøker eller folketellinger. Jeg har kun navn og ca. geografisk plassering. De het Pernille Andersdatter og Anders Mikkelsen. Jeg finner en sønn - Magnus Andersen f.20.mai 1862, Halseteie - Furnes/Vang i Hedmark, døpt 9.juni 1862 og konfirmert 19.august 1876 - Vang. Magnus står oppført som ektefødt i kirkeboka så da må de ha giftet seg før 1862. Jeg finner ingen andre barn. Er det noen som har tips om hvordan jeg skal gå frem videre i letingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mora Pernille Andersdatter døde i barselseng 2.2.1869 på Flagstad.

Gravlagt 7.2.1869.

Hun ble gravlagt samme dag som sønnen Petter ble døpt.

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=gr04141855&gardpostnr=1139&personpostnr=1139&merk=1139#ovre

Endret av Ann-Mary Engum
  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig at jeg har klart å lete forbi alle disse barna og vielsesdatoen.😵 Har jo pløyd side opp og side ned i disse kirkebøkene gang på gang.

Men tusen hjertlig takk for all hjelp Ann-Mary Engum❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.