Hans Ihme Skrevet Mars 31, 2019 Del Skrevet Mars 31, 2019 Hvor finner jeg Corporal Torchel Osmundsen i militær rullene?. Han giftet seg i 16 September 1749 i Valle Kirke, Sør-Audnedal, med Maren Jørgensen ( 1710-1783). Der oppgir han at han er Corporal. Jakter på foreldrene til begge to ?. Mvh Hans Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Anita Riise Skrevet April 2, 2019 Del Skrevet April 2, 2019 Fysisk vil desse rullane befinne seg enten i Riksarkivet eller i Statsarkivet i Kristiansand. For å finne det som er skanna går du inn på «Finn kilde», velger Vest-Agder under geografi og under «Kategori» Sjøruller og militære ruller, og deretter passande tidsrom (f.eks 1700-1799). Då får du 44 mulige treff å leite, sikkert ikkje alle like interessante: https://www.digitalarkivet.no/search/sources?s=&from=1700&to=1799&archive_key=&sc%5B%5D=ru&c%5B%5D=10 Om du begrenser søket til Sør-Audnedal vil du ende opp med 9 treff: https://www.digitalarkivet.no/search/sources?s=&from=1700&to=1799&archive_key=&sc%5B%5D=ru&m%5B%5D=1029 Men du vil neppe finne foreldre oppgitt her. Det du kan finne er når han starta i militæret og (i teorien) kvar og når han er fødd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Kjølsrud Skrevet Mai 28, 2021 Del Skrevet Mai 28, 2021 På 31.3.2019 den 23.32, Hans Ihme skrev: Hvor finner jeg Corporal Torchel Osmundsen i militær rullene?. Han giftet seg i 16 September 1749 i Valle Kirke, Sør-Audnedal, med Maren Jørgensen ( 1710-1783). Der oppgir han at han er Corporal. Jakter på foreldrene til begge to ?. Mvh Hans Hei Hans! Kom du videre med Maren Jørgensen den gang for to år siden? Jeg har en del på henne, 4-5 generasjoner bakover. Sender gjerne hvis du fremdeles er interessert. Fant du ut noe mer om Torchel Osmundsen? Der står jeg fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå