Peder Stenslie Skrevet April 10, 2019 Del Skrevet April 10, 2019 Jeg fant en til lægd som inkluderer Nestingen gård. Jeg legger ved en lenke og et bilde. Lenke: https://media.digitalarkivet.no/view/51354/202 Jeg ser "Nestingen" på bunnen til venstre. Jeg kan prøve å lese litt som står til høyre. "Stener Olsen, nogle oc 30 aar ? paa ? Ole Olsen nogle oc 20 aar Torger Engebre?tsen bo?r paa ?, nogle oc 30 aar Knud Christophersen, nogle oc 20 aar, ? ? ? Ole fra ? ? fra ?" Og det som er helt nederst og til høyre kan jeg ikke lese. Kan noen hjelpe med det jeg mangler? Jer er mest interessert i det som gjelder Knud Christophersen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan H. Trelsgård Skrevet April 10, 2019 Del Skrevet April 10, 2019 3. Lægd. Ensbye, Grimsrud, Stubberu, Biørge, Nestingen. Stener Olsen, nogle oc 30 Aar, boer paa Grimsru. Ole Olsen, nogle oc 20 Aar. Torgier Engebretson, boer paa Biørge, nogle oc 30 Aar. Knut Christophersen, nogle oc 20 Aar, hører gandske lidet. Ole fra Gousdal oc Find fra Romsdal - Veed Jeg ey, hvor gamle er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet April 10, 2019 Del Skrevet April 10, 2019 Om lag sånn "3. Lægd Ensbye Grimsrud Stubberu Biørge Nestingen" "Stener Olsen, nogle oc 30 Aar boer paa Grimsrud Ole Olsen, nogle oc 20 Aar Torger Engebrectsen boer paa Biørge, nogle oc 30 Aar Knud Christophersen, nogle oc 20 Aar, hører gandske li-det Ole fra Gousdal oc Find fra Romsdal { Veed Jeg ey hvor gamle er" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peder Stenslie Skrevet April 10, 2019 Forfatter Del Skrevet April 10, 2019 Mange takk, Ivar og Jan. Jeg synes alltid det er så utrolig hvor flinke dere er å lese slik skriving. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå