Gå til innhold
Arkivverket

Kilder for etterkommere av Johan Diderich Frølich (1717-1773)

Ronny Eliassen
 Del

Recommended Posts

HeI folkens. Denne historien er kjent for meg, og har noen tilleggsopplysninger. Elen Anne er (sannsynligvis) min 5 tippoldemor. Artikkelen ovenfor har jeg bare lest et maskinskrevet referat av (kortere). Mitt søskenbarn har arvet via min onkel på denne siden smykke med. anheng/medaljong (vet ikke hva det heter). Denne skal stamme fra Elen.
Mitt søskenbarn heter Ellen Anne og er oppkalt etter sin 5.tippoldemor. Jeg har også forsøkt å kartlegge etterslekten. Den er stor, og i lang tid etterpå ble det brukt mye navn som Frøilid(fornavn) Frøili (etternavn).  Mange Nicoline-varianter også etter hennes datter.

Iflg arkivverket så har det tydeligvis vært brann: 
Ref: Ministerialbøkene for Dverberg og Bjørnskinn 1727-1787 er gått tapt i brann.

Jeg velger å tro på det som fremkommer i artikkelen, med bakgrunn i at denne historien har gått via generasjoner, og at det kommer gjennom såpass mange kilder.
Imidlertid har jeg bom stopp på John fra Bleik. 

IMG_1614.JPG

IMG_1615.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.