Stein Ole Kjær Skrevet Mai 18, 2019 Del Skrevet Mai 18, 2019 Noen som kan tyde det som begynner nederst på venstre side og fortsetter øverst på høyre side? https://media.digitalarkivet.no/view/22663/304 med vennlig hilsen Stein Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Sigdestad Skrevet Mai 19, 2019 Del Skrevet Mai 19, 2019 (endret) Jeg underskrevne Anders Andersen kiendes og herved vitterlig giør at uden foregaaende Kiøbecontract, have solgt og afhændet ligesom jeg herved sælger, skiøder og afhænder fra mig og Arvinger, min under 3die Julii 1802 tilskiødede Gaard her i Byen staaende under No. 34, paa Eiendoms Grund, til Hans Pedersen Orstadhaugen[?]; for den Summa 198 rd; og da bemeldte Kiøber Har betalt mig den omforenede Kiøbesumma med et hundrede Otte og halvfemtesindstyve Rigsdaler, saaledes: at han ved Gaardens Tiltræde som skeer efter 8te Dages forløb fra Dato[,] betaler 80 rd samt for de øvrige 100 rd givet sin Pante Obligation, saa skal benævnte Gaard, med istaaende Ovne og alt Nagelfast Indenreede, være og forblive bemeldte Hans Pedersens uryggelige Odel og Eiendom, for ham og Efterkommende, uden at mindste deraf er undtaget, eller Paaanke er underkastet af mig eller Arvinger; hvilket til Bekræftelse, dette mit Skiøde udstædes under min Haand og Seigl - Molde den 15de October 1804 - Anders Andersen Fangberg Til Vitterlighed Trone[?] P. Grindberg Endret Mai 19, 2019 av Gunnar Sigdestad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stein Ole Kjær Skrevet Mai 19, 2019 Forfatter Del Skrevet Mai 19, 2019 (endret) Hjertelig takk for hjelpen. Et siste spørsmål - kan navnet være Fangberg og ikke Tangberg? Legger ved en link til et annet der vedkommendes navn forekommer: https://media.digitalarkivet.no/view/22663/277 med vennlig hilsen Stein Endret Mai 19, 2019 av Stein Ole Kjær Gunnar Sigdestad reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Sigdestad Skrevet Mai 19, 2019 Del Skrevet Mai 19, 2019 (endret) Heilt klart! Eg har retta det. Endret Mai 19, 2019 av Gunnar Sigdestad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Ove Hattrem Skrevet Mai 21, 2019 Del Skrevet Mai 21, 2019 On 5/19/2019 at 7:27 AM, Gunnar Sigdestad said: Orstadhaugen[?]; Øvstadhaugen (kf. obligasjonen på siden til venstre), egentlig Øvstehagen, av gården Øvsthågå i Gausdal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå