Gå til innhold
Arkivverket

Løst av Berit Knudsen --- Er det noen som kjenner til denne familien ? Egidius-Doorninck te Ramstad in Noorwegen.

Ivar Moe
 Del

Recommended Posts

Nevnt i slektshistorien til fam. Bicker i Nederland.

Archiefvormer Bicker, familie Inleiding Van Mevrouw E.H. Egidius-Doorninck te Ramstad in Noorwegen kreeg het Gemeente-Archief een aantal stukken van de families Bicker en Raye ten geschenke. Deze zijn afkomstig uit het bezit van haar vader, de Heer P.N. van Doorninck. Van enige relatie tussen hem en de erfgenamen van het laatste lid van het geslacht Raye (zie jaarboek Amstelodanum XXXII, 142) een neef van de bekende Jacob Bicker Raye, vond ik geen spoor. Door het huwelijk van Johan Raye en Aletta Catharina Bicker in 1696 moeten in de familie Raye een aantal stukken zijn gekomen uit de familie Bicker, die afkomstig waren niet, zoals men zou denken, van haar grootvader Jacob Bicker, maar van diens vrouw Alida Bicker, die tot de tak Bicker van Swieten behoorde. Het grote familiearchief Bicker werd enige jaren geleden het eigendom van de gemeente Amsterdam. Deze papieren zijn daarbij een welkome aanvulling. Verschillende belangrijke stukken van personen, die ook daar zijn vertegenwoordigd, vindt men hier. Daarbij komen dan nog een aantal stukken van de latere tak Bicker van Swieten, waarvan tot dusverre slechts enige toevallig verworven of aangekochte papieren aanwezig waren. De portefeuille met de bovengenoemde stukken is als appendix bij het familie-archief gevoegd.

Endret av Ivar Moe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Slik jeg leser det så har arkivverket i Amsterdam fått en rekke dokumenter omhandlende Raye og Bicker slektene fra fru  E. H. Egidius-Doorninck fra Ramstad i Norge. 

Disse dokumentene har hun fra sin far P. N. van Doorninck.

Slektsforfatteren klarer ikke å koble Doorninck slekta med Raye og Bicker slektene.

Jeg holder på med et "prosjekt" i Nederland og synes det er greit å registrere de nordmenn jeg kommer over om jeg skulle "støte" på dem senere.

Så hadde vært greit å finne fornavn på de nevnte og også bosted.

Bærum ser ut som å være en god kandidat 🙂

Og det kan se ut som Berit har lagt inn en innertier her. Supert Berit

Mvh

Ivar

Endret av Ivar Moe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.