Gå til innhold
Arkivverket

Bok med høyesterettsdommer

Arnt-Erik Selliaas
 Del

Recommended Posts

Jeg har en kopi av en høyesterettsdom fra 1850 som må være tatt fra en bok med gjengivelse av flere dommer. Men hvilken bok kan det være? Jeg har en jpg-fil med bilde av en side (gotisk skrift), men den er på 1.25 MB og kan ikke lastes opp. Kan sendes til den som trenger det for å spore kilden.

Arnt-Erik Selliaas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint, skal sjekke på jobben i morgen. Du får minne meg på det om et par dager hvis du ikke har hørt noe fra meg i mellomtiden.

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk Retstidende 1850 har "bare" 897 sider, så ettersom dommen du sendte bilde av starter på side 1013, må det være snakk om en annen domssamling. Må tenke litt mer på dette ...

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Se side 1013 her:

Repertorium for praktisk Lovkyndighed : en afkortet Bearbejdelse af Norsk Retstidende, samt Udvalg af ældre Højesteretsdomme. Saml. 2 2 : 1843-1850 1847-1850
Publisert
Kristiania:Abelsted, 1873
Emne
dommer | domssamlinger
Andre opplysninger
Elektronisk reproduksjon [Norge] Nasjonalbiblioteket Digital 2010-08-17
Språk
Norsk (Bokmål)
Kilde for metadata
nb.bibsys.no (998900790644702202)
Omfang
1052, XVI, 214 s.
Medietype
bøker
Varig lenke
https://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2010052806029 

**

Direkte lenke (tror jeg): https://www.nb.no/items/URN:NBN:no-nb_digibok_2010052806029?page=1015

DTH

Endret av Dag T. Hoelseth
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.