Gå til innhold
Arkivverket

Emigranter i nye DA

Anne Hildrum
 Del

Recommended Posts

Jeg må tydeligvis gjøre noe feil. Tidligere kunne jeg skrive inn hvor personer kom fra, og f eks et år, eller selvfølgelig droppe året,

da fikk jeg opp- sider med personer som hadde emigret fra dette stedet.

Jeg prøvde nå å skrive inn Stod og fikk opp skarve 11 stk, Prøvde jeg på Overh*  fikk jeg opp skarve 18 stik. Jeg burde fått opp

ekstremt mange flere. I min egen base har jeg mange flere som emigrerte fra begge disse stedene.

I det gamle emigrantopplegget fikk jeg opp haugevis.

Jeg prøvde å lete etter noe hjelpetekster for å finne ut hva jeg gjør feil, men fant ikke noe.

Hva er det jeg ikke skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anne Hildrum skrev:

Jeg må tydeligvis gjøre noe feil. Tidligere kunne jeg skrive inn hvor personer kom fra, og f eks et år, eller selvfølgelig droppe året,

da fikk jeg opp- sider med personer som hadde emigret fra dette stedet.

Jeg prøvde nå å skrive inn Stod og fikk opp skarve 11 stk, Prøvde jeg på Overh*  fikk jeg opp skarve 18 stik. Jeg burde fått opp

ekstremt mange flere. I min egen base har jeg mange flere som emigrerte fra begge disse stedene.

I det gamle emigrantopplegget fikk jeg opp haugevis.

Jeg prøvde å lete etter noe hjelpetekster for å finne ut hva jeg gjør feil, men fant ikke noe.

Hva er det jeg ikke skjønner?

Søkte du i årene 1926-1930? 

Arkiv: Ukjent
Ikke skannet

Jeg søkte på den perioden, og fikk samme resultat som du oppgir. 

Bosted Stod:

11 treff

https://www.digitalarkivet.no/search/3/100094?fornavn=&etternavn=&kjonn=&bosted=Stod&fodestad=&fodselsdato=&fodselsaar=&alder=&stilling_stand=&familiestilling=&utreisedato=&reisemal=&ankomstdato=&linje=&skip=&agent=&pass=&nytt_yrke=&aarsak=&utreisehavn=&ekspdato=&kontraktdato=&herred=&fogderi=&prgjeld=

Bosted Overh*

18 treff

https://www.digitalarkivet.no/search/3/100094?fornavn=&etternavn=&kjonn=&bosted=Overh*&fodestad=&fodselsdato=&fodselsaar=&alder=&stilling_stand=&familiestilling=&utreisedato=&reisemal=&ankomstdato=&linje=&skip=&agent=&pass=&nytt_yrke=&aarsak=&utreisehavn=&ekspdato=&kontraktdato=&herred=&fogderi=&prgjeld=

----

Så søkte jeg på bosted Stod og Overhalla i protokoll 1867-1870

Bosted Stod:59 treff

Bosted Overh*:32 treff

Arkiv: Trondheim politikammer

----

Finn kilde

Søket ditt ga 17 treff som inneholder alle søkebegrepene
  • 1

Arkiv: Ukjent
Ikke skannet

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjorde jeg nok. Jeg var ikke klar over at jeg måtte gjennom ørten hundre søkemuligheter, og ikke kunne søke

alle årene i ett slik som før.

Noe så utrolig tungvint. Noen ganger blir folk borte og jeg prøver å se om jeg kan finne dem blant emigranter.

Men nå skjønner jeg at jeg må søke kanskje 8 lister for å se om jeg finner noen i motsetning til tidligere hvor jeg bare søkte en.

Da vet jeg hvorfor jeg ikke finner noe særlig.

Takk for hjelpen. Jeg leste nok feil og trodde dne jeg søkte i hadde alle årene, var vel litt for sent på natten tenker jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den. Jeg prøvde for å se om jeg skjønte hvordan jeg skulle bruke den, og det ser ut til å fungere til det jeg ønsker å bruke det til.

Da ble det straks litt lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.