Anne Hildrum Skrevet Juni 22, 2019 Del Skrevet Juni 22, 2019 Jeg må tydeligvis gjøre noe feil. Tidligere kunne jeg skrive inn hvor personer kom fra, og f eks et år, eller selvfølgelig droppe året, da fikk jeg opp- sider med personer som hadde emigret fra dette stedet. Jeg prøvde nå å skrive inn Stod og fikk opp skarve 11 stk, Prøvde jeg på Overh* fikk jeg opp skarve 18 stik. Jeg burde fått opp ekstremt mange flere. I min egen base har jeg mange flere som emigrerte fra begge disse stedene. I det gamle emigrantopplegget fikk jeg opp haugevis. Jeg prøvde å lete etter noe hjelpetekster for å finne ut hva jeg gjør feil, men fant ikke noe. Hva er det jeg ikke skjønner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Juni 22, 2019 Del Skrevet Juni 22, 2019 (endret) 21 minutter siden, Anne Hildrum skrev: Jeg må tydeligvis gjøre noe feil. Tidligere kunne jeg skrive inn hvor personer kom fra, og f eks et år, eller selvfølgelig droppe året, da fikk jeg opp- sider med personer som hadde emigret fra dette stedet. Jeg prøvde nå å skrive inn Stod og fikk opp skarve 11 stk, Prøvde jeg på Overh* fikk jeg opp skarve 18 stik. Jeg burde fått opp ekstremt mange flere. I min egen base har jeg mange flere som emigrerte fra begge disse stedene. I det gamle emigrantopplegget fikk jeg opp haugevis. Jeg prøvde å lete etter noe hjelpetekster for å finne ut hva jeg gjør feil, men fant ikke noe. Hva er det jeg ikke skjønner? Søkte du i årene 1926-1930? Emigranter over Trondheim 1926-1930 Arkiv: Ukjent Ikke skannet Søk i kilden Jeg søkte på den perioden, og fikk samme resultat som du oppgir. Bosted Stod: 11 treff https://www.digitalarkivet.no/search/3/100094?fornavn=&etternavn=&kjonn=&bosted=Stod&fodestad=&fodselsdato=&fodselsaar=&alder=&stilling_stand=&familiestilling=&utreisedato=&reisemal=&ankomstdato=&linje=&skip=&agent=&pass=&nytt_yrke=&aarsak=&utreisehavn=&ekspdato=&kontraktdato=&herred=&fogderi=&prgjeld= Bosted Overh* 18 treff https://www.digitalarkivet.no/search/3/100094?fornavn=&etternavn=&kjonn=&bosted=Overh*&fodestad=&fodselsdato=&fodselsaar=&alder=&stilling_stand=&familiestilling=&utreisedato=&reisemal=&ankomstdato=&linje=&skip=&agent=&pass=&nytt_yrke=&aarsak=&utreisehavn=&ekspdato=&kontraktdato=&herred=&fogderi=&prgjeld= ---- Så søkte jeg på bosted Stod og Overhalla i protokoll 1867-1870 Bosted Stod:59 treff Bosted Overh*:32 treff Trondheim politikammer, 1/32 Emigrantprotokoller, nr. 1: Emigrantprotokoll nr. 1, 1867-1870 Arkiv: Trondheim politikammer Bla i skannet utgave Søk i kilden ---- Finn kilde Søket ditt ga 17 treff som inneholder alle søkebegrepene 1 Emigranter over Trondheim 1926-1930 Arkiv: Ukjent Ikke skannet Søk i kilden Trondheim politikammer, 1/32 Emigrantprotokoller, nr. 1: Emigrantprotokoll nr. 1, 1867-1870 Arkiv: Trondheim politikammer Bla i skannet utgave Søk i kilden Trondheim politikammer, 1/32 Emigrantprotokoller, nr. 2: Emigrantprotokoll nr. 2, 1871-1872 Arkiv: Trondheim politikammer Bla i skannet utgave Søk i kilden Trondheim politikammer, 1/32 Emigrantprotokoller, nr. 3: Emigrantprotokoll nr. 3, 1872-1878 Arkiv: Trondheim politikammer Bla i skannet utgave Søk i kilden Trondheim politikammer, 1/32 Emigrantprotokoller, nr. 4: Emigrantprotokoll nr. 4, 1878-1880 Arkiv: Trondheim politikammer Bla i skannet utgave Søk i kilden Trondheim politikammer, 1/32 Emigrantprotokoller, nr. 5: Emigrantprotokoll nr. 5, 1880-1882 Arkiv: Trondheim politikammer Bla i skannet utgave Søk i kilden Trondheim politikammer, 1/32 Emigrantprotokoller, nr. 6: Emigrantprotokoll nr. 6, 1882-1885 Arkiv: Trondheim politikammer Bla i skannet utgave Søk i kilden Trondheim politikammer, 1/32 Emigrantprotokoller, nr. 7: Emigrantprotokoll nr. 7, 1885-1888 Arkiv: Trondheim politikammer Bla i skannet utgave Søk i kilden Trondheim politikammer, 1/32 Emigrantprotokoller, nr. 8: Emigrantprotokoll nr. 8, 1888-1892 Arkiv: Trondheim politikammer Bla i skannet utgave Søk i kilden Trondheim politikammer, 1/32 Emigrantprotokoller, nr. 9: Emigrantprotokoll nr. 9a, 1892-1893 Arkiv: Trondheim politikammer Bla i skannet utgave Søk i kilden Trondheim politikammer, 1/32 Emigrantprotokoller, nr. 11: Emigrantprotokoll nr. 10, 1895-1902 Arkiv: Trondheim politikammer Bla i skannet utgave Søk i kilden Trondheim politikammer, 1/32 Emigrantprotokoller, nr. 12: Emigrantprotokoll nr. 11, 1902-1904 Arkiv: Trondheim politikammer Bla i skannet utgave Søk i kilden Trondheim politikammer, 1/32 Emigrantprotokoller, nr. 13: Emigrantprotokoll nr. 12, 1904-1907 Arkiv: Trondheim politikammer Bla i skannet utgave Søk i kilden Trondheim politikammer, 1/32 Emigrantprotokoller, nr. 14: Emigrantprotokoll nr. 13, 1907-1911 Arkiv: Trondheim politikammer Bla i skannet utgave Søk i kilden Trondheim politikammer, 1/32 Emigrantprotokoller, nr. 15: Emigrantprotokoll nr. 14, 1911-1916 Arkiv: Trondheim politikammer Bla i skannet utgave Søk i kilden Trondheim politikammer, 1/32 Emigrantprotokoller, nr. 16: Emigrantprotokoll nr. 15, 1916-1926 Arkiv: Trondheim politikammer Bla i skannet utgave Søk i kilden Trondheim politikammer, 1/32 Emigrantprotokoller, nr. 10: Emigrantprotokoll nr. 9b, 1893-1895 Arkiv: Trondheim politikammer Bla i skannet utgave Søk i kilden Endret Juni 22, 2019 av Ann-Mary Engum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne Hildrum Skrevet Juni 22, 2019 Forfatter Del Skrevet Juni 22, 2019 Ja, det gjorde jeg nok. Jeg var ikke klar over at jeg måtte gjennom ørten hundre søkemuligheter, og ikke kunne søke alle årene i ett slik som før. Noe så utrolig tungvint. Noen ganger blir folk borte og jeg prøver å se om jeg kan finne dem blant emigranter. Men nå skjønner jeg at jeg må søke kanskje 8 lister for å se om jeg finner noen i motsetning til tidligere hvor jeg bare søkte en. Da vet jeg hvorfor jeg ikke finner noe særlig. Takk for hjelpen. Jeg leste nok feil og trodde dne jeg søkte i hadde alle årene, var vel litt for sent på natten tenker jeg. Ann-Mary Engum reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åsbjørg Susort Skrevet Juni 22, 2019 Del Skrevet Juni 22, 2019 (endret) Du kan f.eks bruke "Avansert personsøk" Alle emigranter fra bosted overh* og stod: https://www.digitalarkivet.no/search/persons/advanced?from=&to=&sc[]=em&firstname=&lastname=&birth_year_from=&birth_year_to=&birth_date=&birth_place=&domicile=overh*|stod&position=&event_year_from=&event_year_to=&event_date=&related_first_name=&related_last_name=&related_birth_year=&sort=rel Ser at noen reiste fra Oslo... Endret Juni 22, 2019 av Åsbjørg Susort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne Hildrum Skrevet Juni 22, 2019 Forfatter Del Skrevet Juni 22, 2019 Takk for den. Jeg prøvde for å se om jeg skjønte hvordan jeg skulle bruke den, og det ser ut til å fungere til det jeg ønsker å bruke det til. Da ble det straks litt lettere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn Igelkjøn Skrevet Juni 22, 2019 Del Skrevet Juni 22, 2019 Landsomfattande søk: http://www.digitalarkivet.no/searches https://www.digitalarkivet.no/search/3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå