Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Peder Martinius Pedersen d. 1925 Dødsfallsprotokoll

Recommended Posts

Hei.

Jeg trenger litt hjelp til å tyde det som står her: 1 kolonne leser jeg Peder Marinius Pedersen født  29.09.1871 i Sande. fhv sjømann, bopel Island

2 kolonne: avdødes hustru er død for flere år siden. 1 datter Magda, ??????????, 8 år gammel, bopel Sørby i Våle, ??? ???? ?????

Kolonne 3 leser jeg ikke.

Kolonne 5. Hjernelammelse?? Ar?? ????, avdøde skal begraves i Sande. veldig svak skrift Peder Ruud, Bø????, Galleberg st.??

Bildet er kanskje dårlig, har fått det fra Arkivverket  i dag. Lenke fra arkivverket: https://filer.arkivverket.no/258abda1-d4ba-4a07-a7cc-c6e73cb78d53

image.png.731edf8f8b21a7b10d9a53b7651c4305.png

Jeg prøver å finne igjen Peder Marinius, hans kone og hans datter. 

Håper noen leser bedre enn meg her 🙂

Her er det jeg klarer:

2 kolonne: afdødes hustru er død for flere aar siden. 1 Datter Magda, ??? ugift (begge disse ordene er strøket over), 8 aar gammel, bopæl Sørby i Vaale, hos Hans Amundsen ?????

Kolonne 3: Nei Har været understøtet ved sin familie

Kolonne 5. Hjertelammelse Dr. Graarud, afdøde skal begraves i Sande. veldig svak skrift Peder Ruud, Bø????, Galleberg st.??

Men enda viktigere: Jeg har funnet vielsen til Peder Martinius og fødselen og konfirmasjonen til Magda (Synnøve). Det legger jeg inn i den andre tråden om Peder Martinius:

Endret av Lars Waaltorp
  • Liker 1

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.