Gå til innhold
Arkivverket

Hus i Norge et sted

Nina70
 Del

Recommended Posts

Hei hei

Er det noen som kan hjelpe meg?

Er det noen der ute som drar kjensel på dette huset? SE VEDLAGT BILDER I LINKEN.

På mitt originale bilde står en person, trolig en mann/gutt på stigen med et malingsspann.

kanskje har du selv et slikt bilde? Eller at du selv leter eller til og med har funnet bilde på en eller annen nettside av dette huset?

Jeg har lett i det jeg kan klare komme over, men klarer ikke finne dette huset.

så nå lurer jeg på om det er noen der ute som kan kjenne igjen dette huset, og som selv kan ha et slikt bilde?

Det jeg undrer meg på er om en familie ved navn Halvor Peder Johannessen Halvorsen fdt.29.09.1867 i Bamble og Elen Bertine Olsdatter Dyngeland Halvorsen fdt.03.05.1875 i Fana, kan ha bodd der eid eller leid huset. De hadde etter det jeg har forstått 3 barn.

-Lauritz Andreas johannessønn Halvorsen fdt.13.09.1903.

-Edvrad Bernhard Breivik Johannessønn Halvorsen fdt.22.05.1908.

-1 halvbror: Halvor Halvorsen Trondhjemmer.

Jeg har tre mulige adresser:

Sandviksvei 56 , trolig i Bamble eller Fana.

Lyder Sagens gate 12

Carl den IIX gate 30

selv om dette ikke er et veldig tydelig bilde, så håper jeg at noen der ute drar kjensel på bilder, og kan hjelpe meg og fortelle meg noe om det.

OBS: ikke sikkert at noen eller noe av det overnevnte har noe med dette huset å gjøre.

Mvh Nina Halvorsen

F57DF37E-7811-46C5-B66C-528B975486C7.jpeg

Endret av Nina70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heiter iallefall Sandviksveien i Sandviken i Bergen, men namnet finst også andre stader. Lyder Sagens gate er også i Bergen.

Forsøk på å google adressene viser store moderne bygg, så dei historiske husa på desse adressene er nok vekke.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider