Margrethe Løøv Skrevet Juli 17, 2019 Del Skrevet Juli 17, 2019 Har stirret meg gal på denne - et navn risset inn på et bokomslag, antakeligvis en gang på 1700-tallet. Ser ikke helt gotisk ut, mulig personen har brukt latinske bokstaver? Jacob ?????? ?????? udj Drammen https://www.dropbox.com/h?preview=IMG_2382.jpeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet Juli 17, 2019 Del Skrevet Juli 17, 2019 Lenkja går til dropbox. Får du ikkje til å legge biletet som vedlegg i forumet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrethe Løøv Skrevet Juli 17, 2019 Forfatter Del Skrevet Juli 17, 2019 Det var for stort, men nå fikk jeg til å krympe det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Gjølstad Skrevet Juli 17, 2019 Del Skrevet Juli 17, 2019 Kanskje Jacob Laersen ?? udi Drammen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet Juli 17, 2019 Del Skrevet Juli 17, 2019 1 time siden, Margrethe skrev: Har stirret meg gal på denne - et navn risset inn på et bokomslag, antakeligvis en gang på 1700-tallet. Ser ikke helt gotisk ut, mulig personen har brukt latinske bokstaver? Jacob ?????? ?????? udj Drammen vel møtt i forumet, forresten. Usikker på om vi kan kurere galskap her. Men bokstavane er latinske, og eg les det som "Jacob Laersen Schierven udj Drammen" (med litt atterhald om v-en). elles heiter du vel litt meir enn "Margrethe"? Då du registrerte deg, godtok du ein regel om å bruke fullt namn her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Juli 17, 2019 Del Skrevet Juli 17, 2019 https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrethe Løøv Skrevet Juli 17, 2019 Forfatter Del Skrevet Juli 17, 2019 Ja, der fikk jeg det til! gikk litt fort da jeg registrerte profil. Jeg jobber ikke så mye med håndskrift, dette er en gammel bok i familiens eie, og jeg er nysgjerrig på hvor den kom fra. Jacob Laersen Schierven... ja, godt mulig! Jeg lurte også på det siste kunne være et -(s)sen - navn, men det ville jo være rart om han skrev -sen på forskjellige måter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå