Gå til innhold
Arkivverket

Branntakster for Karlsøy og Helgøy

Henrik Torkveen
 Del

Recommended Posts

Hei!

Jeg er på jakt etter branntakstprotokoller for Karlsøy og Helgøy i Troms.

Arkivmaterialet fra de lokale avelingene av Norges Brannkasse finnes vanligvis i akrivene til lensmennene. Jeg søkte opp arkivet til Karlsøy lensmannskontor på Statsarkivet i Tromsø (SATØ/SATO-101) på Arkivportalen. Der leste jeg at mye av dette arkivmaterialet ble skadet i en brann i 1963. Jeg kan heller ikke finne en mappe med branntakster der.

Er det en mulighet for at branntakstene fra Karlsøy og Helgøy også kan finnes i arkivet til Norges Brannkasse som befinner seg på Riksarkivet? Jeg søkte opp dette arkivet på Arkivportalen (RA/S-1549), men her er det ingen undermapper.

Mvh,

Henrik Torkveen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riksarkivet har levert branntakster fra Karlsøy tidligere fra dette arkivet, så du har rett i antagelsen din.

For bestilling av enkle oppslag fra arkivet:

https://www.arkivverket.no/tjenester/bestill-en-enkeltopplysning

Om du ønsker å bruke materialet på lesesalen til Riksarkivet så sjekk gjerne ut om protokollene du vil se er i brukbar stand til utlån. For avtale om lesesalsbesøk kan du bruke denne eposten: lesesal.oslo@arkivverket.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.