Anne Karin Kringberg Skrevet September 9, 2019 Del Skrevet September 9, 2019 Hei.  Jeg har noen papirbilder satt i ramme som har hengt hos mine besteforeldre. Kan noen tidfeste når det var vanlig med slike bilder? Vedlagt er et jeg er veldig glad i 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eli Randmo Skrevet September 9, 2019 Del Skrevet September 9, 2019 Originalen er måla av Roberto Ferruzzi. Du kan lesa meir om biletet her:  https://en.wikipedia.org/wiki/Madonnina_(painting) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne Karin Kringberg Skrevet September 9, 2019 Forfatter Del Skrevet September 9, 2019 Tusen takk! Da viser det seg at originalen ble malt før 1897 :-).  Det var nok veldig vanlig med slike reproduksjoner på papir, så det kan jo tenkes at de ble solgt over en lang periode.   Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne Karin Kringberg Skrevet September 9, 2019 Forfatter Del Skrevet September 9, 2019 Her kommer 2 eksempler til. Det ene av O. Næss   Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svein O. Tislevoll Skrevet September 9, 2019 Del Skrevet September 9, 2019 Det av Roberto Ferruzzi (mor og barn) har jeg, det var vedlegg i juleheftet "Ved Juletid" i 1958. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne Karin Kringberg Skrevet September 10, 2019 Forfatter Del Skrevet September 10, 2019 Tusen takk 🙂. Jeg trodde kanskje at papirmaleriene var mest vanlig i 1920 / 1930, men hadde en mistanke om at de var vanlige mye senere også.  Kanskje var det fra blader/hefter de ble samlet, og satt i ramme?  Det høres riktig ut, for på mine er det brukt plater/finèr som bakside og er tydelig hjemmegjort. Men bildene er hyggelige å ha og rammene er fine 🙂  Svein O. Tislevoll reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå