Gå til innhold
Arkivverket

Noen som kan skanne sider i bygdebok for Aurskog Høland?

Arne-Sten Christiansen
 Del

Recommended Posts

Er det noen som har bygdebøker for Aurskog-Høland og som kan skanne eller avfotografere sidenefor Holtet gård (gnr. 58) . Jeg er usikker på hvilket bind det står i. Gården ligger ved sørvestsiden av Fossersjøen. Bygdeboka er ganske ny. Dersom noen har anledning til å gjøre dette, vil jeg oppgi e-postadresse slik at jeg kan motta det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Alf Kristian Andreassen skrev:

Har du sjekket på NB - F.eks. ved å bruke dette søket?  https://www.nb.no/search?q=aurskog høland&mediatype=bøker

Jeg vet at boka er så ny at den ikke er digitalt tilgjengelig dessverre.Tror den kom i 2018. Har sett den og tok kjapt et par bilder, men trenger helheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frode Myrheim skrev:

Eg er forfattar. Holtet, gnr. 58 stend i band 6, del 3. Sida 402-27.

Boki ligg ikkje ute på Nasjonal Biblioteket.

Takk for presis info. Siden du er forfatter så burde nok ønske at jeg kjøpte boka, men foreløpig vet jeg bare om denne ene tilknytningen i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kollega av Frode tør eg hevde at det minste du burde gjere var å låne boka på bibliotektet. Utan etterspørsel gjennom bokhandel og biblioteksystem blir noko av grunnlaget for slike utgjevingar borte.

Endret av Knut Skorpen
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Knut Skorpen skrev:

Som kollega av Frode tør eg hevde at det minste du burde gjere var å låne boka på bibliotektet. Utan etterspørsel gjennom bokhandel og biblioteksystem blir noko av grunnlaget for slike utgjevingar borte.

Du har selvsagt helt rett. Det skal jeg gjøre. Min henvendelse var nok litt ubetenksom.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.