Gå til innhold
Arkivverket

Jakob Christensen Morsing

Torbjørn Steen-Karlsen
 Del

Recommended Posts

Jeg har dette ekteparet:

Anne Katarina Mikkelsdatter Wulf. 30 år i 1744. Trolovet 8. februar og gift 22. mars 1753 i Stokke med Jakob Kristensen Morsing.

Og der stopper det. Det finnes flere Morsing rundt om som gifter seg inn i slekta til det som senere blir Stoltenberg, men denne familien finner jeg ikke nevnt noe sted. Jeg tror dette kan være den Jakob Morsing som nevnes i pante-tingbøker for Tønsberg, men jeg vet ikke.

Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Torbjørn Steen-Karlsen skrev:

Anne Katarina Mikkelsdatter Wulf. 30 år i 1744. Trolovet 8. februar og gift 22. mars 1753 i Stokke med Jakob Kristensen Morsing.

Og der stopper det. Det finnes flere Morsing rundt om som gifter seg inn i slekta til det som senere blir Stoltenberg, men denne familien finner jeg ikke nevnt noe sted. Jeg tror dette kan være den Jakob Morsing som nevnes i pante-tingbøker for Tønsberg, men jeg vet ikke.

Hun døde 1784 (gravlagt 25. april) i Sem. Skifte på Teglhagen 25. juni og 25. oktober 1785 mellom

• Enkemannen Jacob Christensen Morsing. 
  • Fullbroren Jens Michelsen Wulff, død, etterlatt barna: 1) Peder Jensen, 28 ½ år, sjømann, oppholder seg i Tønsberg. 2) Arent Jensen, 24 ½ år, sjømann, oppholder seg på Horten. 3) Petter, 19 år. 4) Claus. 5) Johanne Jensdatter, 28 år. 6) Micholine, 24 år. 7) Jngeborg, 14 år, alle hos moren på gården Horten i Borre Sogn.
  • Fullsøsteren Ede Mariæ, gift med Controlleur Scheen.
  • [Fullsøsteren] Lisbeth Sophia, gift med Hans Danneton i Melsomvig.
  • [Fulsøsteren] Andrea Michelsdatter, død, etterlatt barna: 1) Anne Dorthea, gift med Mathias hattemager i Tønsberg, nu Friderichstad. 2) Dorthea Sophia, 25 år, tjener i Dramen hos kiøbmand Wind.

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.