Gå til innhold
Arkivverket

Skuvseng fra Bjørgan på Hell med innskrift MSDM

Arve Waltin
 Del

Recommended Posts

Hei, jeg prøver å finne ut hva bokstavene på vedlagt bilde står for. Bildet er av ei gammel skuvseng som visstnok kommer fra Bjørgan på Hell for lenge siden. Bokstav nr 2 er jeg usikker på, men tror det er en S. Jeg har ikke fått treff på initialsøk i Digitalarkivet.

Mvh Arve

69859914_2426674870988592_1945971650851766272_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Arve W skrev:

Hei, jeg prøver å finne ut hva bokstavene på vedlagt bilde står for. Bildet er av ei gammel skuvseng som visstnok kommer fra Bjørgan på Hell for lenge siden. Bokstav nr 2 er jeg usikker på, men tror det er en S. Jeg har ikke fått treff på initialsøk i Digitalarkivet.

Mvh Arve

69859914_2426674870988592_1945971650851766272_n.jpg

Hei

Synes det står MSDM. 

Får se hva andre mener. 

For å få hjelp med hva bokstavene står for kan du også poste spørsmålet på brukerforumet. 

https://forum.arkivverket.no/forum/6-brukernes-eget-forum/

----

Fint hvis du kan endre "Arve W" til ditt fulle navn

Jfr. forumreglene. 

https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg les det som "MSDM", men "MPDM" er også ei tenkjeleg tyding.

"D" står truleg for "Dotter"; altså ei jente med namn på M, farsnamn på S og gardsnamn på M.

Skuvsenga kan vere arva eller kjøpt på auksjon; så det er slett ikkje sikkert at M... S...dotter M... nokon gong budde på Bjørgan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.